PDA

View Full Version : 1 December 2003 --> Bannings!!

Carnage
5th December 2003, 18:18
Op 1 Januari gaan de nieuwe bannings / restrictions in: heel Extended wordt (terecht) over de kop gegooid:

Announcement Date: December 1, 2003
Effective Date: January 1, 2004

Standard

No changes

Extended
Ancient Tomb is banned
Goblin Recruiter is banned
Grim Monolith is banned
Hermit Druid is banned
Oath of Druids is banned
Tinker is banned

Type 1
Burning Wish is restricted
Chrome Mox is restricted
Lion's Eye Diamond is restricted

Type 1.5
(All cards on the Type 1 Banned and Restricted Lists are banned in Type 1.5.)

Burning Wish is banned
Chrome Mox is banned
Lion's Eye Diamond is banned

Lees meer op http://www.wizards.com/default.asp?x=mtgcom/feature/189

Conjurer
5th December 2003, 19:59
Lion's Eye Diamond

Ik wist niet dat deze zo havy gespeeld werd/word/ gaat worden. Maar het zal wel een goede reden hebben.

Carnage
5th December 2003, 20:04
in de link staat tekst en uitleg )

Sengir Vampire
5th December 2003, 20:23
Kan iemand mij dit uitleggen :

"Goblin Recruiter's ability to stack an arbitrarily large portion of your deck allows goblin-based combo decks to kill as early as turn 2."

"The current crop of reanimator decks are winning the game by turn 2 and they all depend on dumping their entire library into the graveyard with Hermit Druid"

"Oath of Druids effectively ends the game on turn 2 against almost all creature decks,"

Ik krijg het geeneens voor elkaar om met elke kaart uit magic-collectie tot me beschikking een turn 4 winner te maken maar wizards kan een crop-rotation , gobbo of oath deck maken wat turn 2 wint met een restrictie !! Leg mij dat nou eens uit als het iemand lukt . Welke decks maken die gozers dat ze zo goed zijn een turn 2 gobbo-deck kill te hebben met recruiter :S

Conjurer
5th December 2003, 20:34
Originally posted by Carnage
in de link staat tekst en uitleg )

niet eens naar gekeken :D

Planetouched
5th December 2003, 20:52
charbelger geloof ik.

Kolky
6th December 2003, 01:55
Originally posted by Sengir Vampire
Kan iemand mij dit uitleggen :

"Goblin Recruiter's ability to stack an arbitrarily large portion of your deck allows goblin-based combo decks to kill as early as turn 2."

"The current crop of reanimator decks are winning the game by turn 2 and they all depend on dumping their entire library into the graveyard with Hermit Druid"

"Oath of Druids effectively ends the game on turn 2 against almost all creature decks,"

Ik krijg het geeneens voor elkaar om met elke kaart uit magic-collectie tot me beschikking een turn 4 winner te maken maar wizards kan een crop-rotation , gobbo of oath deck maken wat turn 2 wint met een restrictie !! Leg mij dat nou eens uit als het iemand lukt . Welke decks maken die gozers dat ze zo goed zijn een turn 2 gobbo-deck kill te hebben met recruiter :S

Met Crop-Rotation is vrij simpel, als je hem pakt = game.. want je speelt tolarian en alleen artifacts..:) (type 1 wel te verstaan)
Oath lijkt me moeilijker... moet je tegenstander ook creature hebben. Reanimation vrij simpel, hermit voor een serra avatar en dan exhume ofzo.. kill

Elminster
6th December 2003, 16:39
Maar ze bedoelen geen beurt twee kill, maar een beurt twee gespeelde match... De daadwerkelijk kan nog op zich laten wachten maar bv een beurt twee akroma met oath is winnend of niet soms?!

Enne die diamond vind ik niet erg logisch, maar goed...

Galahad
6th December 2003, 18:34
Ik weet wel een beurt 3 kill in standaard, wat m.b.v lotus pertal en mox ruby (of iets dergelijks) kan het ook in beurt 2.
beurt 1: mountain en skirk prospecter
beurt 2: sac de skirk voor een mana, saman met two mountainsa voor een goblin warchief.
beurt 3: speel drie geblin piledrivers en val met alles aan voor 23 damage.

Elminster
7th December 2003, 21:04
Tis vooral de warchief die die combo zo makkelijk maakt...

Planetouched
8th December 2003, 01:25
hehe, zegt de naam godhand je iets?:)

Carnage
8th December 2003, 17:34
Hey Vamp, let op:

--> Zoals Galahad uitlegt is het mogelijk om je deck zo te stacken dat je in één beurt uiteindelijk een zooi goblins op tafel kan casten met haste (door de Goblin Warchief die er ongetwijfeld tussen zit). De Goblin Pile drivers maken het dan af.
--> Daarnaast is er ook nog een Artifact die "Goblin Charbelcher " heet. Als je die activeert, moet je kaarten van je library draaien totdat je een land tegenkomt. Daarna doet de chalchbelcher damage gelijk aan het aantal omgedraaide kaarten (als het omgedraaide land een mountain is zelfs de dubbele hoeveelheid). Je kunt met de Gobin Recruiter je deck zo leggen dat er gegarandeerd 20 damage gedaan wordt dus :|.
Beide is vrij simpel te doen met de huidige kaarten in extended voor de bannings (beurt 2)

--> Wat ze doen is dit:
Beurt 1: hermit Druid (met Mox Diamond).
Beurt 2: Activeer Hermit Druid: dump heel je library in je graveyard (omdat ze geen enkel basic land spelen!!). Daarna speel je Reanimate op je Sutured Ghoul, remove je een x aantal grote beesten die in je graveyard liggen inmiddels (Krosan Skyscrapers ofzo) om je Ghoul errrug groot te maken. Automatisch komt ook een Dragon Breath die ook in je graveyard lag erop, dus heeft ie hase. BAM 30 schade ofzo. :)

Oath of Druids op tafel in beurt 2 betekent dat het voor een creature deck vrijwel onmogelijk is om nog te winnen. Het spel duurt dan nog wel 15 beurten ofzo....als je en keer tegen een oath deck wil spelen moet je het maar zeggen, dan bouw ik er wel eentje :P

Kolky
8th December 2003, 18:23
Wat zouden jullie ervan vinden als dit soort mededelingen op de Frontpage staan!?

Elminster
9th December 2003, 13:43
Zolang ze niet van het forum afgaan vind ik het best (Y)

Sengir Vampire
9th December 2003, 15:01
Originally posted by Carnage
Hey Vamp, let op:

--> Zoals Galahad uitlegt is het mogelijk om je deck zo te stacken dat je in één beurt uiteindelijk een zooi goblins op tafel kan casten met haste (door de Goblin Warchief die er ongetwijfeld tussen zit). De Goblin Pile drivers maken het dan af.
--> Daarnaast is er ook nog een Artifact die "Goblin Charbelcher " heet. Als je die activeert, moet je kaarten van je library draaien totdat je een land tegenkomt. Daarna doet de chalchbelcher damage gelijk aan het aantal omgedraaide kaarten (als het omgedraaide land een mountain is zelfs de dubbele hoeveelheid). Je kunt met de Gobin Recruiter je deck zo leggen dat er gegarandeerd 20 damage gedaan wordt dus :|.
Beide is vrij simpel te doen met de huidige kaarten in extended voor de bannings (beurt 2)

--> Wat ze doen is dit:
Beurt 1: hermit Druid (met Mox Diamond).
Beurt 2: Activeer Hermit Druid: dump heel je library in je graveyard (omdat ze geen enkel basic land spelen!!). Daarna speel je Reanimate op je Sutured Ghoul, remove je een x aantal grote beesten die in je graveyard liggen inmiddels (Krosan Skyscrapers ofzo) om je Ghoul errrug groot te maken. Automatisch komt ook een Dragon Breath die ook in je graveyard lag erop, dus heeft ie hase. BAM 30 schade ofzo. :)

Oath of Druids op tafel in beurt 2 betekent dat het voor een creature deck vrijwel onmogelijk is om nog te winnen. Het spel duurt dan nog wel 15 beurten ofzo....als je en keer tegen een oath deck wil spelen moet je het maar zeggen, dan bouw ik er wel eentje :P

Thnx voor je uitleg :) . Je moet trouwens wel een godhand hebben voor elk deck maar ik snap waarom ze het een gevaar noemden en de kaarten gebanned hebben :)