View Full Version : Never winter nights
Planetouched
3rd December 2003, 01:51
nou, ik speel het dus sinds kort, echt mega tof om alle dnd monsters eens in 3d te zien, de spell effecten zijn zeer mooi en de verhaallijn vind ik tot nu toe best goed te doen. Iemand anders ook een mening over? owja, ik ben nu een level 6 Paladin, ga denk multiclassen naar een spellcaster type, miss cleric ofso..:)
Kolky
3rd December 2003, 02:32
Volgens mij hebben wij het hier al eens eerder over gehad. Ik heb het uitgespeeld met een Level 6 Rogue, Level 2 Wizard, Level 12 Druid :D Super vet, maar vooral de latere levels. Het begin vondt ik nogal saai, veel dezelfde kleine monstertjes. In Module 2 wordt het al stukken leuker, vanwege de veel verschillende monsters. De monsters zijn errug mooi gemaakt, en gedragen zich excact zoals het zou moeten. Als jij een koe afslacht komt er ook een hele kudde koeien achter je aan. Items zijn ook super vet, vooral de Magische, want die zijn er automatisch al magisch uit. Wat ze ook hebben, helaas is het craften van Items niet zo eenvoudig. Het is me een keer gelukt een zwaard met Light te maken, en dat was het. Eningste echt slechte van Neverwinter Nights is, dat je echt heel veel moet lezen. Ik denk dat dat niet zo leuk is in een computer spel.
De multi-player optie heb ik nog maar 1 keer uitgetest, op internet. Dit was niet echt spannend, want het was een heel errug slechte server. We moeten het zeker een keer doen denk ik.
Ook leuk is al die extra modules die Bioware op zijn site heeft staan (http://nwn.bioware.com) Dingen als Schaakspel, Schietspel etc etc. Laatst heb ik de uitbreiding op Neverwinter Nights gedownload, maar nog niet echt mee gespeeld. Daarin zitten alle Prestige Classes van de Dungeon Master Guide. Dus die zijn niet zo interresant, en om de gebruikers toch te vreden te stellen. Hebben ze veel updates beloofd. Zo zijn ze alweer bezig met een nieuwe uitbreiding. Deze zal veel Prestige Classes bezitten en dus een errug grote uitbreiding zijn! Misschien zou er in de verre toekomst ook een uitbreiding komen waarin je Epic kan??
Al met al: Neverwinter Nights vindt ik een gaaf spel :D Als ik het een cijfers zou moeten geven:
- Graphics: 8 (zeker niet slecht voor zijn tijd, nu stuk verouderd)
- Gameplay: 7.5 (je hebt alleen je muis nodig, en afentoe sneltoetsen, die je ook met je muis aan kunt klikken!)
- Orginaliteit: 8.5 (zo goed is nog nooit een DnD spel voor de pc gemaakt!)
- Verhaallijn: 8 (leuk en goed uitgewerkt verhaal! jammer dat het zo lang duurt om 100% te voltooien, veel xtra quests!)
Galahad
3rd December 2003, 12:38
kolky, er komt zeer binnenkort een versie uit waarmee je epic kan, tot level 40, en daarbij 6 nieuwe prestige classes. Craften van items is op zich wel te doen, alleen speelde ik monnik, dat had ik er niet veel aan.
Online spelen schiet inderdaad niet echt op helaas.
Carnage
3rd December 2003, 15:54
Die expansie is volgens mij al uit zelfs ).
Binnenkort maar eens zoeken
Elminster
3rd December 2003, 17:42
Gister uitgekomen
Daarbij zit ook the underdark: HOE VET!!!! (Y)(Y):D:D
Alleen heeft Ger de Zak Hooi nog steeds mijn CD's. bagger. K*t. Klote. Ben nog niet voorbij level 3 gekomen :(
Het vetste vind ik dat het de regels van echt dnd zo goed volgt, hoef ik niet alles te proberen maar snap ik zo wat de feats enz doen. Btw dat voorbeeld met de koeien lijkt me niet zo realistisch kolky maar verder wel waar. En dat die rogue in het begin een beetje aggressief is (rent het hele scherm over om aan te vallen :))
Planetouched
3rd December 2003, 18:50
'k ben nu uit de stad, zit nu in de tweede stad achter die the old ones cult aan. ondertussen level 7 en al goed op weg naar level 8, ook een nieuwe companion, een level 6 cleric..:) Vindt em tof worden alleen ook heel groot en door alle subquests en subplotten een beetje uitgebreid en overdonderend voor mij momenteel, ben nu bijv. ten eerste dus op de destruction van die cult uit, moet jochies redden van een weerwolf, vrouw terugvinden die verdwenen is, in het woud druides gaan zoeken en proberen in een piratenstad te komen...nouja, ik werk ze nu een voor een af denk ik, kost wel veel tijd merk ik. ent is erg verslavend:). Maja, nu dus nog paladin, moet toch eens hoognodig multiclassen denk....owja, ik kreeg geen mount...erg jammer. had wel een horsie kunnen gebruiken.
Sengir Vampire
3rd December 2003, 19:22
Ik vind het best een grappig spel . Zelfs DM-en is ook kewl :)
Alleen is het voor multiplayer een beetje af te raden ... daarvoor is het net iets te chaotisch (spreek uit ervaring ... heb het met 6 man gespeeld op een LAN-party laatst .. shadow of the undertide dan ) . MAar over het algemeen een errug vermakelijk spelletje :D alleen wat kolky al zegt ... je moet ff door het begin heen .
Nitro
3rd December 2003, 20:08
NWN is zeker een cool spel en zeer verslavend. Ik vind het wel een beetje simpel eigenlijk.
Ik vind het wel meevallen dat je ff door het begin moet, vond er niks verkeerds aan.
De tekst tja, als je in de journal kijkt weet je meestal wel genoeg dus dat valt ook wel mee.
Verder is die expansie wel interessant.
Bremmer
5th December 2003, 13:29
NWN was toch dat spel waar je maar 1 teammember mee kunt nemen? Toen ik daar achter kwam was het snel gedaan met de speelbaarheid van het spel.......errrrug jammer, want het spel heeft echt potentie. Maar ja ik ben meer voor de d&d varianten als baldur's gate en icewind dale......
Nitro
5th December 2003, 13:32
ja in NWN kun je maar 1 kullekke spelen, maar je kan nog een maat meenemen, maar die bestuur je niet zelf. in BG was het leuker om met zijn 4-en te spelen, maar ja BG valt niet makkelijk te overtreffen natuurlijk
Kolky
6th December 2003, 01:20
Hoppah daar istie dan:
Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark (2003)
DOWNLOADEN..
ondertussen ben ik XIII aant spelen.. ook megavett!
Elminster
6th December 2003, 16:59
Als je hem hebt ej ej )*check*
Als ik dan tenminste inmiddels het spel zelf heb :S
Kolky
6th December 2003, 20:24
Originally posted by Elminster
Als je hem hebt ej ej )*check*
Als ik dan tenminste inmiddels het spel zelf heb :S
Mag je ook wel lenen hoor... :P
En de andere uitbreiding heb ik ook.. alleen nog niet gespeeld :& "
Ow w8.. ik heb die Hordes of the Underdark alweer.. gaat snel :D
Planetouched
9th December 2003, 23:48
ik heb em net uitgespeeld, heb de wereld gered als maar een level 15 paladin, wel met wat moeite op het einde maar als doorgewinterde dnd-er vond ik de oplossing en beste tactiek toch best snel lijkt me...nouja geen level 20 gehaald, wel nog 16 al kon ik daar niet lang van genieten aangezien ik vlak erna de credits over me uitgespuwd kreeg. Moet zeggen, een goed plot, zeer mooie graphs, nice plotweaving en een aardig realistische dnd-feel. Ik rate em op een 9.
Planetouched
9th December 2003, 23:51
owja, nog een leuk weetje. Op level 15 had ik een AC(zonder enige spell mods etc) van 43 en 178 hitpoints. Doe me dat maar es na in dnd:D
Carnage
10th December 2003, 00:36
Goed bezig! :D.
SpellForce schijnt ook een cool RPG spel te zijn.
Kolky
10th December 2003, 00:57
Originally posted by Planetouched
owja, nog een leuk weetje. Op level 15 had ik een AC(zonder enige spell mods etc) van 43 en 178 hitpoints. Doe me dat maar es na in dnd:D
Ik speelde hem uit op:
Level 1 Wizard
Level 5 Rogue
Level 10 Druid
Level 2 Fighter
:D Enne ikke had net rond de 120 hp en maar een AC van 28. Maar een +3 double-bladed sword 1d8+3/1d8+3 ofzo en het Legendary Dragon Bastard sword... ultiem...:D
Yavanna
10th December 2003, 01:54
Level 6 Rogue, Level 2 Wizard, Level 12 Druid
Dat zei je eerder... Heb je m 2 keer uitgespeeld?
Kolky
10th December 2003, 12:23
Originally posted by Yavanna
Dat zei je eerder... Heb je m 2 keer uitgespeeld?
Neej toen had ik het nog niet opgezocht :)
Ben wel een tweede keer begonnen als Bard :D maar daar ben ik maar snel meegestopt... ga nu maar eens beginnen met de uitbreidingen!
Kolky
30th December 2003, 18:21
Hierzo Taco :)
By Elminster
Begin lekker in NWN te raken en bevalt prima. Zullen we er eens een thread over openen, over wat tips enzo, wat een paar quest zijn niet voltooid volgens mn journal maar ik heb geen idee wat ik nog kan doen, a.j.b.w.i.b.
Eerst ff weten, je speelt de Basis? of een of andere uitbreiding? Welke module ben je? enne... welke class/stats je hebt natuurlijk.. altijd leuk.
Btw:
Ikke ben dus nu bij Hordes of Underdark.
Ben lvl 12 Sorcerer lvl 14 Red Dragon Disciple.
Heb een Intelligent wapen met een bonus van +5
Een nameless Light, wat 1d6+2d6 Electrical damage doet (jah 2 apart.. 'k heb hem geupgrade) +6 enchantment bonus, enchanted met True Seeing en Haste. Een Bastard Sword btw :D
Heb een of ander leuk female drow elfje als companion, een faerie draakje als familiar. En een lvl 26 thiefling als Henchman.
Elminster
30th December 2003, 21:42
Hm ben aan t einde van chaper one gekomen, moet ff wat questjes afronden voor we dat ritueel gaan uitvoeren (wat volgens mij gesaboteerd gaat worden door Desther, vertrouw die kerel niet...)
Maar ik heb dit nu nog open:
-Beggar's Nest: A Missing Brother -> Torin, broer van Jemanie. Waar is die Jemanie??!!
-Peninsula: The Tangebrook Estate -> Lady Tanglebrook is dood, ok dat weet ik, wanneer is die quest voltooid?
Kolky
31st December 2003, 17:36
Originally posted by Elminster
Hm ben aan t einde van chaper one gekomen, moet ff wat questjes afronden voor we dat ritueel gaan uitvoeren (wat volgens mij gesaboteerd gaat worden door Desther, vertrouw die kerel niet...)
Maar ik heb dit nu nog open:
-Beggar's Nest: A Missing Brother -> Torin, broer van Jemanie. Waar is die Jemanie??!!
-Peninsula: The Tangebrook Estate -> Lady Tanglebrook is dood, ok dat weet ik, wanneer is die quest voltooid?
Hmm chapter one. ik d8 dat beggar's nest uit chapter 2 was... zo niet dan zou je ergens in die stad eens een soort van kelder moeten zoeken... ik denk dat ie daar was ) pff lang geleden..
euh over dat tweede jah als ze dood is, dan moet je terug naar waar je de missie gehaald hebt.
Maarre je hoeft niet alle missies uit te spelen ) iig da deed ik toen ook niet, weet je wel niet hoeveel dat er zijn :S voor het spel staan ergens dik in de 70 uur aan speeltijd. Ik heb er ruim de helft over gedaan, dus dan zal ik zeker niet alle missies gehad hebben....
Elminster
31st December 2003, 21:55
Ik vind het wel cool om ze allemaal af te ronden...
Heb trouwens gevonden wat ik bij lady tanglebrook moet doen: ik was van de gevangenis naar haar naar buiten gelopen, maar als je van buiten naar haar naar de gevangenis loopt is het al goed :S:S
En die broer laat ik maar zitten )
Heb trouwens weer een nieuwe missie na ff met een hoertje gepraat te hebben uit m mask maar die komt niet in mn log :S. En heb de gauntlet gewonnen (kooigevechten -> ik ben sorcerer :P)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.