View Full Version : Crucible of Worlds
Planetouched
25th November 2003, 15:17
de 2de you make the card is af, ik vind em best mooi geworden. Zeker ook een kaart die goed te gebruiken is, gemstone mine, city of traiters etc..? Zoiezo met zuran orb al lekker, en zo vast nog veel meer. Ik ga em denk wel spelen als ik ooit nog een astral slide variant wil uitproberen. Spui hier je mening over dit juweeltje.
http://www.wizards.com/global/images/mtgcom_feature_186_pic1_en.jpg
Nitro
25th November 2003, 16:00
o je hebt hem zelf gemaakt, hmm tja ik was ff heel blij omdat ik dacht dat die kaart ook bestond, maar helaas (nog) niet
Planetouched
25th November 2003, 16:35
ik heb em niet gemaakt...zei ik ook niet. Hij komt in 5th dawn
Yavanna
25th November 2003, 16:36
Huh? ik dacht dat hier al veel meer reply's op waren??
Als in: goed voor toernooien, naam niet zo super... Heb ik dan vast gedroomd of er zijn weer posts gedelete )
Carnage
25th November 2003, 17:07
Was in een andere thread, YavannaH.
Planetouched wilde gewoon opnieuw de aandacht trekken :D.
@Planetouched - In Astral Slide is leuk, maar je mag je Lands in je graveyard dus niet Cyclen he....Cyclen is niet 'Playen'....
Maar goed, denk gewoon basic. Elk deck met Armageddon en dit artifact is goed, het is een briljante sideboardkaart tegen landdestruction (hoewel pillage dat ding ook sloopt natuurlijk), elke kaart die je permanents laat sacrificen of gericht kaarten laat discarden is ook goed (Denk aan Trade Routes of Seismic Assault)....de lijst gaat door en door. (L)
Planetouched
25th November 2003, 17:54
hoezo aandacht trekken, wees alleen erop dat de kaart nu af was op wizards??(?)
Kolky
25th November 2003, 20:00
Hou er ook rekening mee dat ie de nieuwe border van Artifacts krijgt! (Y)
De kaart opzich is zoals Jeroen al liet zien erg veelzijdig, en ik vindt dat ie zekers voor 3 mana een sterke kaart is!
Ik wil er iig 4 hebben!
Nitro
25th November 2003, 22:22
Originally posted by Planetouched
ik heb em niet gemaakt...zei ik ook niet. Hij komt in 5th dawn
o ok das goed, ja er stond "de 2de you make the card is af" dus ik dacht...
Elminster
25th November 2003, 23:09
Ja 'you make the card' is een onderdeel op wizards waarbij kaarten door spelers worden gemaakt dmv voten en die ook echt wordt geprint. vandaar.
Knarf
26th November 2003, 01:36
Originally posted by Carnage
@Planetouched - In Astral Slide is leuk, maar je mag je Lands in je graveyard dus niet Cyclen he....Cyclen is niet 'Playen'....
Nee.. Maar eerst land Cyclen en vervolgens doodleuk in het spel leggen is toch wel makkelijk.
Hmm.. of in een extended Ernham-Geddon deckje. Weet je zeker dat je makkelijk hersteld van je eigen Armageddons
Nitro
26th November 2003, 01:38
Originally posted by Elminster
Ja 'you make the card' is een onderdeel op wizards waarbij kaarten door spelers worden gemaakt dmv voten en die ook echt wordt geprint. vandaar.
nou mooi zo ik bestel er iig 4 :)
Elminster
26th November 2003, 20:34
hm 4 * aantal magicspelers in de wereld > aantal geprinte kaarten
denk ik :)
Heb tenminste nog niemand horen zeggen dat-ie em niet vier keer hoeft :)
Ik zou m trouwens gebalanceerder vinden als alle spelers het mochten gebruiken of als je hem moest tappen... tegen de makkelijke goedkope (voornamelijke restricte) combo's...
Planetouched
26th November 2003, 20:39
weet je hoe grof dat ding is met bijv. wasteland/strip mine/dust bowl....ow yeah, roellie heeft al een leuke deck in zijn brein...dat ultimate life gedoe kan ook wel lache worden maar strip mine is veel effectiever...living wish here I come. Daarbij, elk fetchlandje is hiermee ultiem, en bijv. gemstone mine of city of traitors is ook zeer meesterlijk...mox diamond iemand, hoezo geen drawback meer?:D
Mr G. Bears
26th November 2003, 20:40
Originally posted by Elminster
hm 4 * aantal magicspelers in de wereld > aantal geprinte kaarten
denk ik :)
Heb tenminste nog niemand horen zeggen dat-ie em niet vier keer hoeft :)
Ik zou m trouwens gebalanceerder vinden als alle spelers het mochten gebruiken of als je hem moest tappen... tegen de makkelijke goedkope (voornamelijke restricte) combo's...
ik wil hem 10 keer :p
Elminster
26th November 2003, 20:50
Hehe ja ik eigenlijk ook wel, kan je rijk mee worden... (Y):)
Carnage
27th November 2003, 01:05
Planetouched heeft gelijk met die combo's van hem.
Gelukkig is Strip Mine restricted in Type I en niet beschikbaar in de rest van de formaten, maar inderdaad, eentje in je sideboard en Living Wish works fine. Wasteland en Dust Bowl slopen gelukkig alleen non-basic land (Y).
Je hebt wel nog steeds je play-one-land-per-turn limit natuurlijk.
Ik zat zelf meer te denken aan Crucible of Worlds && Glacial Chasm (T).
Nitro
27th November 2003, 01:09
Originally posted by Carnage
Je hebt wel nog steeds je play-one-land-per-turn limit natuurlijk.
daar zijn ook weer kaarten voor natuurlijk dus
Kaart kan best wel grof worden volgens mij
Carnage
27th November 2003, 01:13
is tie al :D
Planetouched
27th November 2003, 11:31
pcies, maar idd zo moeilijk ist niet om het vlot te trekken denk, fastbond/stip mine etc. is easy enough te verkrijgen d.m.v.
living wish
death wish
vamp tutor
demonic tutor
enlightened tutor
Sylvan Scrying(man die wordt best goed als je erover nadenkt)
Sterling Grove
Planar portal
Crop rotation
etc...
mwa, volgens mij wordt het nog wel wat, zeker als er ook nog leuke alternatieven zoals
Burgeoning
Exploration
Summer Bloom
btw, miss iets leuks mee te doen samen met land's edge, oke je mag ze maar een keer dissen en daarna alleen in het spel brengen maar dan heb je bijv. nog zoiets als trade routes...
Knarf
4th December 2003, 23:55
Originally posted by Planetouched
btw, miss iets leuks mee te doen samen met land's edge, oke je mag ze maar een keer dissen en daarna alleen in het spel brengen maar dan heb je bijv. nog zoiets als trade routes...
Probeer het met Thwart en andere kaarten waarmee je land terug naar je hand mag halen...
SungShik
28th February 2004, 19:01
Ehrm,
Het discard-en van Lands voor Seismic Assault valt onder dezelfde regel als Cycling?
Elminster
28th February 2004, 19:46
Ehm licht je vraag aub iets meer toe? Het is nl geen cycling, maar wel een activated ability net als cycling...
Seismic Assault (http://www.magiccards.info/?id=9724)
Discard a land card from your hand: Seismic Assault deals 2 damage to target creature or player.
Carnage
29th February 2004, 12:04
als je bedoelt dat je je landen in de graveyard mag discarden voor een Seismic Assault als je een Crucible of Worlds in het spel hebben --> Nee, dat mag niet.
Je mag ze alleen spelen alsof ze in je hand zitten, niet discarden alsof ze in je hand zitten.
Elminster
1st March 2004, 16:20
Ja maar dat mag met cyclen toch ook niet :P
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.