PDA

View Full Version : Zondag 7 december 2003 - Extended Peasant toernooi

Carnage
18th November 2003, 01:26
Na het ietwat door soldiers gedomineerde Grand-Melee toernooi (ooit wel eens 23 5/5 soldiers gezien? Ask Eschwin!), doen we deze keer weer een constructed variant.

ZONDAG 7 December: 12.00 uur
Extended Peasant toernooi:
-----------------------------

We spelen dit keer een Peasant toernooi in het Extended formaat.
Een peasant toernooi is vooral interessant voor mensen die wat minder kaarten hebben: In een peasant toernooi zijn alle rares banned en alle toegestane uncommons restricted (dus voor zover deze nog niet banned waren). Dit betekent dus concreet dat je 60 kaarten deck en je sideboard op maximaal 5 kaarten na allemaal commons moeten zijn!!! (ook het land). Die overige 5 kaarten mogen dus uncommons zijn, zolang er maar maximaal 1 inzit van een kaart.
Voor de toegestane kaarten binnen extended, check http://www.wizards.com/dci/judge/resources/main.asp?x=judge/resources/br_list.
Uiteraard wordt dit toernooi ook weer gehouden in cafe t Trefpunt, Kade 4 te Roosendaal.

Yavanna
18th November 2003, 01:30
Waaaaaah cool dan kan ik ook weer meedoen... hoewel ik nog nie weet of ik 7 december kan... ik geloof van wel :D

Nitro
18th November 2003, 02:13
peasant _O_

ff kijken of ik niet teveel commons heb weg gegeven (R)

Yavanna
18th November 2003, 02:15
Neej niet van die peasants die je mag afslachten deze keer dus hou je in ;)

Laatmaar, het lijkt me wel cool en mies... als je nog wa commons nodig hebt... :D ik heb er genoeg! :P

Mr G. Bears
18th November 2003, 08:11
hmm, misschien moet ik ook maar weer eens meedoen :P

Conjurer
18th November 2003, 11:43
Eens kijken wat ik er van bak.

Maar nu net zoiets als een elvish lyrist dies in urza's saga commen en in 7th uncommen hoe zit dat dan telt ie dan als commen of unc? Serra Angel Uncommen in alle Alpha, Beta, Unlimited, 4th en in 7th is ze rare is ze nu een unc of een rare

Conjurer
18th November 2003, 14:41
Originally posted by Carnage
(ooit wel eens 23 5/5 soldiers gezien? Ask Eschwin)

Technisch gesproken waren het er 37 op een gegeven moment :D

aekold
18th November 2003, 15:01
Het wordt iig super vet, heb er nu al zin in.

Elminster
18th November 2003, 16:27
Ik weet wel een leuk en werkend deckje (T)(T)(T)...

I'm in!!

Carnage
18th November 2003, 17:04
Originally posted by Conjurer
Eens kijken wat ik er van bak.

Maar nu net zoiets als een elvish lyrist dies in urza's saga commen en in 7th uncommen hoe zit dat dan telt ie dan als commen of unc? Serra Angel Uncommen in alle Alpha, Beta, Unlimited, 4th en in 7th is ze rare is ze nu een unc of een rare

Als de kaart binnen de toegestane sets tenminste Common is geweest. dan is tie common :).

Als de kaart binnen de toegestane sets tenminste Uncommon is geweest, is tie uncommon (L).

Voor Serra Angel betekent dit dus dat deze Rare is *nasty*, en Elvish Lyrist is common.

Conjurer
18th November 2003, 18:17
Ok thnx

Yavanna
18th November 2003, 18:25
Wel cool 7 december... Maar dan vind ik dus wel dat Carnie verkleed als Sinterklaas moet komen :D

Planetouched
18th November 2003, 18:27
hmm elfjes...opzich goed te doen, hmm burn...goed te doen, hmm affinity...miss nog wel....mwa ik fix wel wat:) count me in

Laevid
18th November 2003, 22:51
Ooit ergens in het verleden was dat idd wel leuk toernooi, ALS ik kan en ik ook nog IETS ervan weet te bakken kom'k wel.......uhm IETS hmm.......laat dat laatste maar vallen......tzal wel 3 keer niks worden....maar dat geeft nie :D

Conjurer
18th November 2003, 23:57
Ik heb me deck zelfs al af...... Ik weet het btje vroeg maarja ik had weinig te doen vandaag :D

Planetouched
22nd November 2003, 12:28
mijn deck is ook al af, heb zin int toernooi.

aekold
22nd November 2003, 19:50
Er is onlangs een evil idee aan mijn brein ontsprongen, nu maar eens gaan fixen :D.

Conjurer
22nd November 2003, 20:47
Playtesting anyone? :D

Planetouched
22nd November 2003, 21:32
hehe, miss ergens na aankomende week(exames)

Elminster
22nd November 2003, 22:05
Heb jij examens komende week (?)?

Yavanna
23rd November 2003, 21:06
damn... ik wil mesgien eigenlijk ook wel heel graag zoon beetje meedoen... Iemand een ideetje voor mij :( leuk deck, nie moeilijk te maken... tips?

n00b

Carnage
23rd November 2003, 22:31
Speel groen-rood basic :). Blastoderms, mana acceleratie en wat utility stuff (burn en enchantment/artifact removal (Hull Breach b.v.)).

Mr G. Bears
24th November 2003, 08:20
Originally posted by Yavanna
damn... ik wil mesgien eigenlijk ook wel heel graag zoon beetje meedoen... Iemand een ideetje voor mij :( leuk deck, nie moeilijk te maken... tips?

n00b

als je wil kan je wel een zooi commons die je nodig hebt van mij lenen dan........
ik doe waarschijnlijk niet meer, want ik heb et dan nogal druk met school.........maar wie weet.......
Reken er maar op dat ik kom, dan kan het alleen maar meevallen :P

Elminster
25th November 2003, 22:40
Speel groen-rood basic :). Blastoderms, mana acceleratie en wat utility stuff (burn en enchantment/artifact removal (Hull Breach b.v.)).
Heeft ze al een beetje gespeeld ej, ok dan met beasts maar goed.. Op zich werkt het altijd natuurlijk..

aekold
26th November 2003, 20:46
Ja, maar das saai. Ik heb wel een leuk ideetje. Ik zoek trouwens nog wel een aantal kaarten:
3 undertaker (masques)
1 vine trellis (masques)
3 spore frog ( Prophecy)
3 tortured existence (stronghold)

Elminster
26th November 2003, 20:51
ik heb undertakers voor je (meerdere maar weet niet hoeveel) en een vine trellis en tortured existence ook wel denk ik en misschien zelfs de frog

wauw :D:D!

*edit* out of frogs sorry :S

aekold
26th November 2003, 21:14
You are the man, zou je ze vrijdag bij dnd mee kunnen nemen??

Elminster
27th November 2003, 15:11
sure ik spit mn dozen wel ff door :P

Ik hoop voor je dat ik ze kan vinden... :)

aekold
27th November 2003, 16:08
I would be most gratefull I you could do that.

Yavanna
27th November 2003, 16:18
oja... dat doet me eraan herinneren dat ik ook nog wa voor Piet mee moet nemen... (Bert en Ernie :P)

Elminster
28th November 2003, 11:37
Originally posted by aekold
I would be most gratefull I you could do that.
Ik heb ze klaarliggen: slechts 2 undertakers, was ik al bang voor, en dus geen froggies...

aekold
28th November 2003, 12:59
Wel tortured existence???

Galahad
29th November 2003, 14:46
Ik hoop dat ik wat kaarten kan lenen voor het toernooi:
2 Rush of Kowledge (Scrouge)
3 Lonely Sandbar (Onslaught)

Planetouched
29th November 2003, 16:24
eej pieter, ik heb ze allemaal wel voor je, gister ff gezocht. alleen de frog maar 2 keer.

aekold
29th November 2003, 19:40
Mooi, Taco had ze ook al, dus ik wil alleen die frogs, een vine trellis en een undertaker.
Ik geef je er 50 cent voor :D.

Kolky
30th November 2003, 13:39
Originally posted by Galahad
Ik hoop dat ik wat kaarten kan lenen voor het toernooi:
2 Rush of Kowledge (Scrouge)
3 Lonely Sandbar (Onslaught)

Zekerz, mag je wel lenen hoor!

En die frog mag pieter wel van me lenen, omdat ik er waarschijnlijk niet mee speel...

Planetouched
30th November 2003, 14:10
als in je mag ze lenen...

squirle
30th November 2003, 17:28
Commons mogen gebruikt worden als ze in andere series uncommon zijn, maar hoe zit het met kaarten die je niet mag gebruiken.

River boa, common in visions en uncommon in 6th

Elminster
30th November 2003, 18:02
Ik quote Carnage:

Als de kaart binnen de toegestane sets tenminste Common is geweest. dan is tie common.

Als de kaart binnen de toegestane sets tenminste Uncommon is geweest, is tie uncommon.

Dus de river boa is een uncommon.

Laevid
6th December 2003, 17:38
En toen vondt mijn ma het nodig om d'r verjaardag per se op zondag middag te plaatsen en aangezien me pa ziek is, moet ik dus meehelpen.....daar gaat me rating :( o ja en het toernooi :)

Nitro
6th December 2003, 18:00
ik doe ook niet mee, maar kom misschien wel

squirle
7th December 2003, 22:45
Kon toch niet echt een deck maken waarover ik tevreden was. Miste altijd net die ene kaart of het mocht net niet gespeeld worden.
Domain, spectrum, land-des, counter, stompy, goblin, rood/zwart anti zo'n beetje alles

Kolky
7th December 2003, 22:52
Voila: mijn deck: http://www.trefpuntmagic.nl/Magic/Decks/deck.php?id=47#deck

Carnage
8th December 2003, 17:45
Ik zal vanavond ook ff m'n deck posten (L)

Knarf
9th December 2003, 01:42
Volgende keer speel ik in ieder geval geen affinity meer.
Is uiteindelijk best wel saai om mee te spelen namelijk.

aekold
10th December 2003, 00:00
Affinity kan mij ook niet echt boeien, leuk bedacht, maar nu idereen er mee speelt BLEH.

Carnage
10th December 2003, 00:38
Het ergste is dat Affinity-Blue een misdadig sterk deck is in Standard constructed :(.

8/8 Broodstars op beurt 4 ofzo zijn niet lief.

*EDIT* --> Check de Agenda op de frontpage (www.trefpuntmagic.nl), het aankomende toernooi is weer bekend )

Yavanna
10th December 2003, 00:43
11 januari hm... nog nix gepland, maarjah, tis pas over een maand dus er kan nog zoveel veranderen ):D

Conjurer
10th December 2003, 00:47
Extended = bter!

Maar is de mailinglijst komen te vervallen ofzo?

Planetouched
13th December 2003, 16:53
zit alweer veel tijd tussen...hmm extended...dat wordt nog ff kijken of ik wel meedoe..

Carnage
13th December 2003, 17:48
Originally posted by Conjurer
Extended = bter!

Maar is de mailinglijst komen te vervallen ofzo?

De TrefpuntMagic mail server lag er een tijdje uit, vandaar dat je 'm 3 dagen later pas kreeg :|.

@Planetouched --> Geen zin in extended?

Conjurer
13th December 2003, 19:10
Ow vandaar ik d8, maar de mail is binnen

Planetouched
13th December 2003, 19:19
idd geen zin ja...maja het type beslis ik niet...

Carnage
14th December 2003, 17:35
Originally posted by Planetouched
idd geen zin ja...maja het type beslis ik niet...

Geef anders een suggestie voor de volgende keer?

Planetouched
15th December 2003, 00:17
denk niet echt dat dat veel nut heeft aangezien de toernooien het laatste half jaar telkens om de maand zijn zowat.

Carnage
15th December 2003, 16:41
Ik probeer nomraal gesproken eens in de 3 weken een Magic toernooi te doen.

Vind jij (of vinden jullie) dit te weinig??

Planetouched
15th December 2003, 21:40
nou voor mij vaak wel, want ik mis er zo af en toe wel een en dan ben ik dus alweer 1.5 maand verder voordat ik weer es magic...

Elminster
16th December 2003, 14:37
Dan moet je ze niet missen :)
Neem hanneke eens mee naar een toernooi... )

Planetouched
16th December 2003, 15:53
nee lijkt me niet zo'n goed idee, die is na 5 minuten al het zat. Daarbij, kan mijn tijd met haar wel beter besteden), zeker na kaartjes van 26 euro..:(

aekold
17th December 2003, 12:56
Een deelname aan een magic tournooi is anders veel goedkoper dan een treinkaartje hoor.

Planetouched
17th December 2003, 18:07
ligt er maar aan wat je als 'prijs' en plezier krijgt bij een toernooi:)

Carnage
18th December 2003, 01:02
Originally posted by Planetouched
ligt er maar aan wat je als 'prijs' en plezier krijgt bij een toernooi:)

:P Ik begrijp jouw 'prijs' wel denk ik :P. Alleen zijn bij jou idd de deelname kosten iets hoger *nasty*

aekold
18th December 2003, 10:52
En dan hebben we het alleen nog maar over het treinkaa rtje *check* .

Carnage
12th January 2004, 13:15
Damn, ik had echt een slechte dag gisteren met het Extended toernooi.

Gewoon een Mindslaver kopiëren met Sculpting Steel en zowel ik als Aekold hebben het niet eens door....om maar niet te spreken van diverse andere speelfouten die ik maakte (schaam, schaam).

Anyway - Aekold - ik heb je win in 2-0 omgezet ipv 2-1. Scheelt weer iets in de rankings )

Planetouched
12th January 2004, 17:10
kwas er niet, iemand bereid er een verslagje van te maken en op de site te zetten?

Kolky
12th January 2004, 17:21
Idd, of gewoon ff zeggen wie eerste/tweede/derde waren, en hoeveel mensen d'r ongeveer waren :P

Elminster
13th January 2004, 10:44
Op z'n minst, maar een verslagje is leuk voor op de site ej... wou dat ik er bij was :(... Nouja prerelease gaat iig nmw door!

aekold
13th January 2004, 20:26
Damn, ik had echt een slechte dag gisteren met het Extended toernooi.

Gewoon een Mindslaver kopiëren met Sculpting Steel en zowel ik als Aekold hebben het niet eens door....om maar niet te spreken van diverse andere speelfouten die ik maakte (schaam, schaam).

Anyway - Aekold - ik heb je win in 2-0 omgezet ipv 2-1. Scheelt weer iets in de rankings )
Das tof van je, maar idd was wel schandalig. Maarja kan gebeuren.

Nitro
13th January 2004, 21:18
Carnage gebruikt toch wel een van zijn andere namen in de ratings (R)