PDA

View Full Version : Grand Melee Type 1 (Classic) - 16 nov 2003

Carnage
10th November 2003, 01:33
Zondag 16 november: 12.00 uur
MAGIC: GRAND MELEE Toernooi
----------------------------------------------------------------------

Omdat er vanuit diverse hoeken wederom interesse is getoond in een Grand Melee toernooi, zullen we a.s. zondag een GRAND MELEE toernooi houden. Dit is een multiplayer variant waaraan in principe een onbeperkt aantal spelers kan meespelen.

Dit tournooi zal gespeeld worden in het Classic formaat (oftewel type 1). De kaarten die toegestaan zijn kan je vinden op
http://www.wizards.com/dci/judge/resources/main.asp?x=judge/resources/br_list.

De Grand Melee regels zijn hieronder ge-attached (zie ook op
http://www.wizards.com/duelist/features/27-Multiplayer.asp).

!!! Let Op, om problemen te voorkomen worden er wat extra regels gesteld (onder deze regels:). !!!
----------------------------------------------------------------
Grand Melee can be played with anywhere from three players to a whole roomful of Magic aficionados. Players sit in a circle and everyone attacks to the left, so you're defending against the player on your right. You get one point if the player to your left is eliminated, even if it wasn't you who did the eliminating. All permanents owned or controlled by the player who has been eliminated are removed from play upon elimination. The last player receives two points for sticking around, and the player with the most points wins.

R&D roustabout Skaff Elias calls Grand Melee "an unholy abomination to play when it gets too large"-it can take six to eight hours to complete a game with 40 players. However, it is the only way to get all 80 or 90 of your closest friends into one Magic game. If you're playing with more than eight people you can add a marker that travels with the active turn so everyone doesn't sit around for hours waiting for the action to make a complete circle. In general, you can't take your turn until the marker is three players away.
------------------------------------------------------------------------
EXTRA regels:

- Decks moeten minimaal 100 kaarten bevatten (om decking te voorkomen)
- globale effecten (wrath of god, prosperity, earthquake, etc) hebben een 'reikwijdte' van twee spelers naar links en rechts t.o.v. de speler die het effect controlled. Andere spelers worden niet be?nvloed.
- We zullen inderdaad met meerdere beurt'markers' spelen. Er gaan dus meerdere beurten rond.

Grand Melee is meestal een 'langzamere' omgeving dan b.v. constructed. In de praktijk betekent dit dat je meer tijd hebt om je strategie werkend te krijgen. De volgende kaarten zijn daarom GEBANNED (met daarachter de reden waarvoor):

Limited Resources:
Spelbederf, beperkt iedereen in zijn handelen.

Megrim:
Te grof, ik spreek uit ervaring. Te veel groffe combo's mogelijk, zeker met Anvil of Bogarden

Aluren:
Spelbederf, extreme combovorming - je kan met gemak de halve tafel killen in 1 buurt en tegelijkertijd een oneindig aantal levens krijgen (vraag maar aan Elwin).

Enduring Renewal:
Spelbederf, extreme combovorming - heeft in combinatie met Ornithopter of Shield Sphere en Goblin Bombardment hezelfde effect als Aluren (mogelijk de halve tafel afknallen voordat je gestopt wordt)

Earthcraft:
Extreme combovorming - met b.v. Squirrel Nest krijg je oneindig aantal creatures.

Stasis:
Spelbederf, legt het spel vast. De 2e rechter buurman is dan zwaar de lul omdat zijn rechterbuurman niet geaffected wordt.

Winter Orb, Static Orb:
Spelbederf, lockups - zelfde als Stasis

- Alternative Win Conditions:
De Grand Melee regels doen niets met alternatieve win-wijzen (Mortal Combat, Test of Endurance, Battle of Wits...). Speel deze dan ook niet want je schiet er niets mee op.

Nog wat hints en tips:

- Grand Melee draait niet om snelheid - als je wil winnen, dan moet je niet met een Sligh deck komen aanzetten maar met decks die het op de lange termijn goed (blijven) doen. Meestal is een goede dosis grote beesten (zoals Rhox, Shivan Dragon, Air Elemental, etc) een goede basis.
- Speel genoeg kaarten die het betere niet-creature sloopwerk voor hun rekening nemen (denk aan Disenchant, Naturalize, Hull Breach, tranquility, Shatterstorm etc) - vorige keer werden er alleen al van de kaart 'Rystic Study' al een 20-tal exemplaren gespeeld op de tafel.

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn, in deze thread kan je vragen en opmerkingen kwijt - daar kan iedereen ze lezen :)

aekold
10th November 2003, 11:09
En we hebben er echt zin in.
YEAH (Y) (Y)

Conjurer
10th November 2003, 12:44
Bter!!!!!! I'll be there

Planetouched
11th November 2003, 00:28
roel doet ook weer mee:) yeah, grand melee is gaaf

squirle
11th November 2003, 02:22
ik heb natuurlijk beperkte kaarten en helemaal geen akromas en dat soort dingen. Maar echt een friendly deck is het niet. Het legt geen lock op en zeker in grand melee is het goed te stoppen.

Elminster
11th November 2003, 12:09
Ik doe wel mee, maar met welk deck :)....?

Kolky
11th November 2003, 12:35
Ik speel ook mee, dit maal zonder oneindig mana, zonder oneindig leven en zonder oneindig 6/6 flying dragon tokens )

Dit maal met een combo waar mee nog te leven is :D

Hoop dat Jeroen dit keer ook meedoet???

aekold
11th November 2003, 13:30
Ik weet niet of je daar zo blij mee moet zijn ).

Conjurer
11th November 2003, 14:19
Ik heb zelf wel een leuk idtje maja of het gaat werken das een 2de maar heb nog wat tijd om het uit te werken

Carnage
11th November 2003, 18:44
Hmmmm als ik nog iets op tijd verzin dan doe ik wel mee :)

Maar: zoals jullie weten speel ik zelf meestal mee in normale toernooien, maar neem ik nooit prijzen.

Het probleem is een beetje dat als ik meespeel in een Grand Melee *mogelijk* mensen permanent uitschakel als ik ze kill - dit in tegenstelling tot bij een normaal toernooi. Dat vind ik een beetje lullig.

En er zal wel veel te judgen zijn )

BTW Conjurer - kan jij Ricardo ff inlichten? :P

Conjurer
11th November 2003, 19:17
Ricardo inlichten alsin judge of alsin dat er toernooi is?

Mr G. Bears
11th November 2003, 20:21
Originally posted by Carnage
BTW Conjurer - kan jij Ricardo ff inlichten? :P

heel onverstandig )

aekold
11th November 2003, 20:29
Waarom doe jij niet mee Mr. Bears??

BTW, als ricardo mee doet hoef je tenminste niet te rollen om te kijken wie er begint, want daar zorgt ricardo wel voor.

Nitro
11th November 2003, 20:59
Ricardo als judge? hmm die doet dan waarschijnlijk ook mee, and there is only 1 rule, He is always right! (dat denkt hij zelf teminste)

Ik doe misschien wel mee, maar dan moet ik eerst ff een deck idee hebben

Carnage
12th November 2003, 01:33
Nee, doe R maar niet als Judge maar als speler )

enneh een deck idee Nitro? :P

- GEEN combo deck (iedereen speelt plenty removal)
- Alle restricted kaarten (T)
- Alle 'global' effect kaarten die je niet teveel pijn doen (earthquake is *niet* slim, obliterate wel *nasty*)
- Veel creaturekill
- Veel grote beesten
- Veel combat tricks en/of permanent tricks (denk aan Seasinger enzo :P).

iets meer dan 1/3 deel land

Klaar (L)

Elminster
12th November 2003, 14:37
Itt eerder bericht kom ik niet, moet bezoek ontvangen :S

Carnage
12th November 2003, 18:03
"Moet"?? (L)

Die neem je toch gewoon mee? :P

Elminster
12th November 2003, 19:17
Geloof me, dat kan ik jullie niet aandoen.

T zijn mn 2 oma's... :(

aekold
13th November 2003, 09:40
That sounds horrible.

Carnage
15th November 2003, 16:22
Neem allemaal ook een type 2 deck mee Sebastien wil graag z'n type 2 deck uitproberen :P

Conjurer
15th November 2003, 19:10
:S why?

Conjurer
16th November 2003, 19:07
Was een leuke grand melee vond ik dan.
Mijn uitgewerkte idee werkte voor de verandering eens :)

aekold
17th November 2003, 00:06
Originally posted by Carnage
Neem allemaal ook een type 2 deck mee Sebastien wil graag z'n type 2 deck uitproberen :P
Conclusie: Het werkt voor geen meter, ik heb hem twee keer keihard geschopt ).

Elminster
17th November 2003, 16:35
Wie heeft er gewonnen? Welke decks werden er gespeeld? Vertel vertel :D!

Carnage
17th November 2003, 17:58
Hehe ik speelde zelf niet mee - ask somebody else :)

ff iets anders --> volgende keer opposition bannen ja of nee?

aekold
17th November 2003, 18:15
Jazeker, vind het een beetje neer komen op een winter orc of stasis idee.

Conjurer
17th November 2003, 19:48
In de juiste combo issie te grof ja en daar heb ik misbruik van gemaakt (T)

Dus de volgende keer bannen is goed

Kolky
17th November 2003, 20:52
Jup ik stem ook voor, is bets leuk btw.. Hebben we al een eigen Banned en Restricted list :)
Strax nog eigen Kwalificatie Rondes en Grand Prix evenementen :D

Grand Melee was TOP (Y)

Helaas dat er maar 8 man meededen :(

Carnage
17th November 2003, 21:04
Opposition is banned volgende keer.

NB: Ik heb trouwens even Expliciet gemeld dat Phage, the Untouchable toegestaan is :)

Conjurer
17th November 2003, 21:44
Waarom zou ze niet toegestaan zijn dan?

Oppo banned is wel jammer :( voor mij dan )

Planetouched
17th November 2003, 23:38
wat wordt het nou eigenlijk volgende keer? en welke datum?

Conjurer
18th November 2003, 12:38
Is rond gemaild en het staat al op het forum :D