View Full Version : Roborally
Carnage
29th July 2002, 13:58
Wie heeft er allemaal een keer zin om Roborally te spelen?
Max 8 personen.
Planetouched
29th July 2002, 20:50
Is dat dat spelleke met die op afstand bestuurbare autootjes over een parcour van normale omgevingen? In dat geval wil ik wellus meedoen hoor...:)
Planetouched
Pyro
29th July 2002, 22:20
Zoals jij het pas uitlegde Carnage heeft het wel wat weg van de Betoverde Doolhof...daar kun je ook je tegenstanders lekker tegenwerken en frustreren. En omdat ik dat soort spellen wel lollig vind, lijkt het me zeker leuk eens een x mee te doen!
Carnage
30th July 2002, 00:11
http://www.wizards.com/roborally/welcome.asp
Laevid
30th July 2002, 00:17
betoverde doolhof das wel lang geleje maar dat was idd wel koel...dus dan zal dit ook wel leuk zijn....
shogun het bordspel das pas gaaf....bent er wel 8 uur ofzow mee bezig maar enorm cool....
Kolky
30th July 2002, 11:24
Ik doe mee......
Lijkt met gewoon SUPERVET
zoals een aantal mensen mij vorige zondag verteld hebben.
Mr G. Bears
1st August 2002, 11:17
i'm with you, wait now i see, even when i close my eyes, with you, wait now i see, keeping everything inside
lijkt me supaa koel,weer es wat nieuws
Carnage
2nd August 2002, 09:57
Genoeg interesse dus. Moeten we maar een keer afspreken dan.
BTW: ik heb ook nog deze spellen thuis:
- Colonisten van Catan (originele Duiste versie :)) (6 spelers versie)
- Colonisten van Catan: Zeevaarders (4 speler versie)
- Colonisten van Catan: Steden en Ridders (4 speler versie)
- Sterrenvaarders van Catan: 4 speler versie
- Cosmic Encounters (het spel waar Garfield Magic op bedacht heeft)
- Lord of the Rings (nog nooit gespeeld)
En mijn vriendin heeft ook nog Machiavelli (ook erg leuk spel).
BTW: Als iemand aan Kremlin kan komen, hoor ik het graag!
Kolky
2nd August 2002, 11:59
Lord of the Rings heb ik al wel eens gespeeld, duurt erg kort, en is een beetje saai. Want er is alleen het doel met z'n allen tegen Sauron te 'vechten' door middel van kaartjes afleggen...
Beetje vaag allemaal.
Planetouched
2nd August 2002, 13:53
Ik LOTR ok gespeeld, doel is eerder bij de berg te komen dat sauron bij jou is, dit doe je door teamwork, dit is echt geheel anders dan andere spelletjes waar je tegen elkaar werkt, en om eerlijk te zijn lukte het ons nooit om echt te winnen, we werkten elkaar altijd tegen door geen opofferingen te doen enso:)
Planetouched
Mr G. Bears
3rd August 2002, 09:35
het zal allemaal wel hoor, ik kken al die spellen niet, nooit van gehoord
dus aan mij zul je niks hebben om nog leuke spellen mee te brengen
Ja ik heb er nog eentje
PARTY-TIME, weet niet zeker of het zo heette,
das strippoker maar dan anders, dat was echt zoooo gaaf he
Pyro
3rd August 2002, 15:28
Party Time komt voor het grootste deel op geluk aan, maar daarom was het nog niet minder leuk! Dat is echt een spel wat je vooral moet gaan spelen als je toch al wazig was...
Carnage
3rd August 2002, 17:18
Kolonisten van Catan is een van de hotste spellen ooit, je moet jezelf ontwikkelen op een eiland, dorpen / steden bouwen, grondstoffen produceren, ruilen enzo...echt wel ruig.
Sterrenvaarders is in feite datzelfde in de ruimte, maar wel complexer.
Kolky
3rd August 2002, 19:00
Maar met de uitbrijding (van Katan) moet je niet zeevaarders spelen, is een beetje saai, en vrij moeilijk.
Met de Ridders en Steden uitbrijding wordt het al interresanter... en dan moet je eigenlijk het score/aantal eigenlijk nog veel hoger leggen. Want zoals de spelregels het zeggen, met 13 punten is het behoorlijk saai. Als je bijvoorbeeld 20 als winning score insteld, is het veel leuker, moet je meer gaan bouwen en zo, want met de Ridders ben je met 3 steden al erg ver. (daar zit namelijk bijna altijd een capitool bij en je hebt behoorlijk grove kaarten, enz..)
Als je om meer punten speelt moet je echt gaan kijken naar mogelijkheden om eerst je opponent zijn steden te stoppen door veel wegen te bouwen. en daar dan OVERAL een stad te zetten....maar ja het is een strategisch spel. dus echt advies geven over de speel wijze kan ik natuurlijk niet doen... het is meer je eigen strategie..
Maar die van mij (ik win bijna altijd, heb alleen nog nooit tegen Carnage gespeeld) is simpel
Zoveel mogelijk wegen bouwen om je tegenstander te verhinderen. En dan aan elke straat een Stad of Dorp. met de langste handelsroute geeft dat snel en efficient punten, mocht je geblokkeert zitten geven de extra kaartjes een andere winconditie!!
Veel succes
Netzo als Carnage vind ik dit spel een van de hotste spellen ooit!
LoUNgeR
19th August 2002, 15:05
ik heb voor men verjaardag ook een leuk bordspel gekregen: Het Sex-geheugen spel.
Ook leuk
Carnage
19th August 2002, 16:44
tell me, tell me ;J
Elminster
20th August 2002, 22:35
schrijf maar in ieder geval in voor roborally, dat ken ik al een beetje. Verder lijkt me kolonisten ook goei, dus laat die langgeplande spellendag maar komen...
Nitro
3rd September 2002, 14:13
dat roborally lijkt mij ook wel tof, ik doe ook mee. We moeten ook echt nog een keer Catan gaan spelen
Mr G. Bears
3rd September 2002, 18:32
kan iemand mij plz nou es info geven over dat Catan gedoe, want ik ben best benieuwd eigenlijk
Nitro
3rd September 2002, 20:53
je moet het gewoon een keer spelen echt super tof
Carnage
3rd September 2002, 22:47
www.die-siedler.com
kan je gelijk je Duits ophalen :D
Nitro
3rd September 2002, 22:57
Ben ik ff blij dat ik de spelregels al ken:D
Mr G. Bears
4th September 2002, 08:26
ja wat is dit nou zeg, kom op, zijn jullie helemaal van tante lotje getikt, ofzoiets,
ik ga zeker duits lezen, vertaal et maar iemand en zet het op de site, plz, plz
i beg you
Nitro
4th September 2002, 18:06
Daar hebben we een duitser voor nodig, Alex kan dat vast wel:D
Mr G. Bears
4th September 2002, 19:01
voor het vaderland!!!!!
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.