View Full Version : Magistrate's Scepter & Power Conduit
Carnage
6th October 2003, 00:33
Op mtgnews ben ik een thread begonnen over een mogelijk artifact-rogue deck (extended) dat o.a. gebruik maakt van Magistrate's Scepter en Power Conduit:
http://forums.mtgnews.com/showthread.php?threadid=148838
------------
I just realized that the clumpsy Magistrate's Scepter from MM, which eventually grants you extra turns if it has 3 counters on it, uses charge counters to keep track of it's 'loading status'.
That means that Power Conduit from Mirrodin can charge it faster.
Enter Voltaic Key and other untappers.....I smell a way to get many extra (if not, unlimited) turns in an mono-artifact deck. Not that it will be simple, but still....
What do you think?
------------
Is wel lachen :). Jullie nog opties?
Conjurer
6th October 2003, 01:03
Tis mss niet een kaart die perfect past maar met een forgotten ancient kweek je wel veel counters....
Galahad
6th October 2003, 08:26
wall of roots past er ook wel goed in, mana+blocker+counters
Met alphetto alchemist kun je gratis artifacts untappen, maar dan is je deck niet meer mono-artifact.
Carnage
6th October 2003, 13:26
Ik ben nu bezig met die gozer om het richting een Tangle Wire / Smoke stack artifact deck te laten gaan, ook met Static Orb en Goblin Welder....
Dat is op zich echt gaaf....total lock up :D
Sengir Vampire
6th October 2003, 17:09
Originally posted by Carnage
Ik ben nu bezig met die gozer om het richting een Tangle Wire / Smoke stack artifact deck te laten gaan, ook met Static Orb en Goblin Welder....
Dat is op zich echt gaaf....total lock up :D
Kheb nog wel 2 tangle's voor je )
Maar verder heb ik geen id wat je erin moet proppen .
Eddy de Eagle
9th October 2003, 16:16
Je zou de counters van een myr prototype kunnen afhalen, die maakt elke beurt een counter aan.
Planetouched
9th October 2003, 18:42
tof idee, ik hou wel van zulke decks. Enigste probleem is dus dat het sloom gaat en als je eenmaal extra beurten kan nemen die ook kan behouden. Je zit dus of met 3 conduits in je maag en nog iets waar je ergens counters van moet jatten.
de versnellers:
------------------
Met Voltaic key kom je al wat sneller aan de gang maar ook dan heb je nog 2 van die beestjes nodig. Tja...snelheid is dus van belang, en daar mist het denk ik een beetje aan.
Sculpting steel is een optie om bijv. je voltaic key te kopieeren. Kan snelheid opleveren. En aangezien die 4x mag:)
de jatplaatsen:
------------------
Sun droplet maakt ook charge counters, echter hij verbruikt ze ook redelijk snel. Maja, het is een goede life gainer die je in het begin vaak het leven kan redden.
Ze zeiden op dat forum iets over Smokestacks, Powder Keg en Chalice of the Void...tja, ik zou ze wel gebruiken, helpen aardig
The Kill:
-------------------
Opzich is de kill niet zo van belang, millen is een goed idee.
btw, tis echt tof idee, als je het deck af hebt wil ik het wel eens zien, misschien zelfs een keer een eigen versie deck van maken.
Carnage
10th October 2003, 02:05
Hehe als het werkt wordt 't echt lachen.
Ja klopt, voor de control wil ik gaan voor Tangle Wires, Smoke Stakcs, Icy Manipulators en Umbilicus enzo....ik heb dat inderdaad voorgesteld daarzo )
Knarf
11th October 2003, 02:31
bron van counters is inderdaad wel van belang..
Myr Prototype is een goeie.
Andere kaarten die continu counters produceren zijn ook goed - Cumulative Upkeep en dat soort spul.
Of kaarten die gewoon in een keer veel counters produceren.
Decree of Savagery gespeeld met mana-acceleratie creatures (BoPs, elfjes, myrs bijvoorbeeld) -> 5 creatures = 20 counters = 8 extra beurten en een beetje. Plus een paar beurten lang creatures die stevig genoeg zijn om het spel mee te winnen.
Mana acceleratie wil je toch, want dit deck gaat nogal wat eisen stellen aan de hoeveelheid mana die je nodig hebt op het eerste gezicht.
Mr G. Bears
12th October 2003, 10:52
misschien is het handig dat als je een combo beschrijft, de kaarten die in die combo zitten ook ff neerzet hiero, zodat iedereen weet wat ze doen want ik heb werkelijk GEEN idee wat Power Conduit doet, ik kan het nu wel op gaan zoeken, maar tzou handiger zijn als het er gewoon al bij stond
Planetouched
12th October 2003, 12:08
hehe, koop es een nieuwe setje kaarten, heb je ze snel genoeg. Anyway, de conduit verplaatst counters en maakt er charge counters van. dit kost echter *T*, vandaar dat het wat lastig is om de combo vlot te trekken.
http://mi.wizards.com/global/images/magic/mirrodin/Power_Conduit.jpg
http://www.rtyui.com/cardpics/19748.jpg
Kolky
12th October 2003, 22:00
Originally posted by Planetouched
hehe, koop es een nieuwe setje kaarten, heb je ze snel genoeg. Anyway, de conduit verplaatst counters en maakt er charge counters van. dit kost echter *T*, vandaar dat het wat lastig is om de combo vlot te trekken.
Idd.. roel heeft gelijk, je kunt er maar 2 counters opzetten per beurt. En je hebt er 3 nodig voor een nieuwe beurt. Dus in 2 beurten kun je 1 nieuwe krijgen. Voltatic Key en die nieuwe key d'r in... en hoppah je pakt ff een nieuwe beurt!
Conjurer
13th October 2003, 00:03
In een extended deck is het wel mogelijk door 2 keys op tafel te hebben. Met een Tinker erbij moet het vast wel lukken... Maar tis maar een ideetje
Eddy de Eagle
14th October 2003, 15:04
Je kunt natuurlijk ook counters van unstable mutation halen...
Conjurer
14th October 2003, 15:11
Die is wel wat traag maar is wel een leuk idee
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.