PDA

View Full Version : New skills

Planetouched
28th July 2002, 15:04
Ok, hier ga ik een aantal nieuwe skills weergeven, sommigen zullen van minder groot nut zijn dan andere maar toch leuk als dat kleine aantal dat in de Players staat.

We beginnen met een skill die ik uit Ravenloft heb gevist:

Hypnosis (Cha; Trained Only)
You have studied the hidden workings of the human mind and can unlock its secrets.

Check: You can use hypnosis to induce a deep, calming trance in your subject. The effects of a hypnotic trance are identical to those created by the hypnotism spell.
The Player Characters Unlike the spell, however, the skill allows you to hypnotize only one target at a time, who does not receive the -2 penalty to her Will save. Each attempt to use hypnosis requires 1 hour. f the target is unwilling, you must first succeed at a bluff check to disguise your intent. A Hypnosis check is opposed by the target's Will save. Loud or distracting surroundings grant a
+2 circumstance modifier to the target's Will save. Willing targets can voluntarily choose not to make their saving throw.
Once the target is hypnotized, you can either plant a suggestion (as per the hypnotism spell) or aid the recovery of a target who suffers from the effects of a failed Madness save.

Retry: Generally, you cannot retry a Hypnosis check against an unwilling target; the target becomes too suspicious to cooperate. f attempting to hypnotize a willing target, you may retry freely.
Retries are a vital component in the process of helping targets recover from Madness effects, in fact.

Leuk als je in een herberg zit en een guard will overhalen om de poort open te doen op een bepaald tijdstip...:)

the demon
21st August 2002, 00:36
ja het klopt dat het een leuke skill is.

Maar euhh... ik vindt hypnose in D&D toch meer iets voor een spell. Eventueel zou je je charm person kunnen verbloemen met een Bluff check of zo (misschien wel te goed dan... maar ja).

Je weet vast ook dat veel bestaande skills ook op andere manieren bruikbaar zijn.

Een leuk voorbeeld (in de drow campaign van Outcast): De party wordt aangevallen voor de 2de keer door een mummy met ergens tussen de 9 en 11 levels als monk. De vorige encounter met deze vijand liep af op een sisser omdat de mummy zijn helm of teleportation gebruikte.

De skill: als je achter de vijand staat en je wil deze dringend zijn helm ontnemen (zodat hij er niet meer vandoor kan), gebruik dan een pick pockets skill check. Het zal in the middle of combat geen gemakkelijke check zijn, maar als je het voor elkaar krijgt, dan is het wel een accomplishment.
De DM kan echter wel verplichtingen stellen als eerst een succesvolle grapple uitvoeren of iets anders in die zin...

Als je fighter bent zou je ook een (moeilijke) disarm check kunnen doen.

Eigenlijk komt het erop neer dat je alles wat in het gewone leven mogelijk is kunt doen. Je moet alleen even je gezonde verstand gebruiken om erachter te komen of en welke skill check ervoor nodig is. En onthoud: als iets in het echte leven niet of praktisch niet kan mislukken, dan hoef je er geen (skill) check voor te gooien.
Bedenk ook eens wat je allemaal zou kunnen doen met de skills die al in de bestaande boeken van D&D staan.

Carnage
21st August 2002, 13:44
Maar het was ons wel gelukt om die helm te pakken, toch? :)

Bremmer
21st August 2002, 20:04
en die hebben jullie verpatst toen ik er niet bij was!!!! Waar gaat dit heen met de spirit party??!! AAAAAARGH.......

ps: dit was in-charachter natuurlijk 8)

lol

Bremmer
21st August 2002, 20:04
tof plaatje trouwens pol

Carnage
21st August 2002, 22:10
Istie helm verpatst??? Daar was ik ook niet bij!!! (E)

Jij hebt ook een leuk plaatje, Bremmer.

Elminster
21st August 2002, 22:49
the demon = pol
leerzaam:
outcast = francois
untouchable = erwin
planetouched = roel
dark mage = ..?
carnage = Jeroen oc

handig die schermnamen, benieuwd of dit hierboven klopt...

Carnage
21st August 2002, 23:02
Dark Mage = Joris

Klopt allemaal, Elminster :) Mind Control?

Elminster
22nd August 2002, 12:53
maar die Joris ken ik niet, geloof ik... Misschien dat hij eens naar Trefpunt komt als het D&D-en is?