View Full Version : Mirrodin Plane en Artifacts
Kolky
22nd September 2003, 18:58
Als je op www.magicthegathering.com gekeken had had je het volgende kunnen lezen:
Question: "Since Mirrodin is the 'Artifact Block,' will the policy of all artifacts being uncommon or rare be dropped and a few common artifacts be introduced?"
--Richard Terry
Answer: From Randy Buehler, Director of Magic R&D:
"Yep. As you now know, artifacts are much more common on the plane of Mirrodin than they are anywhere else in the multiverse."
Dit belooft wat, namelijk dat 'Dark Steel' en 'Fifth Dawn' waarschijnlijk ook veel artifacts zullen bevatten.
Dus de pret is nog niet over :D
Planetouched
22nd September 2003, 19:15
dhuh...tis een artifact set eej...
Kolky
22nd September 2003, 19:55
Originally posted by Planetouched
dhuh...tis een artifact set eej...
Nou er was eerst nog commotie over het artifact theme bij mtgnews.com
Men dacht namelijk dat zodra Fifth Dawn zou verschijnen, de kleuren het weer zouden winnen van de artifacts :S
Carnage
23rd September 2003, 01:58
De plane, Mirrodin, is gemaakt door een van die Golems uit het verhaal (Bosh vermoed ik), die z'n geheugen kwijt is
En tadaaah....er zijn vermoedens dat het juist Karn is, die die Golem is.
Fifth Dawn gaat denk ik over het maken van een 5e maan van Mirrodin (elke kleur heeft er eentje, behalve de groene dacht ik).
sliver
2nd October 2003, 18:11
Fifth Dawn gaat denk ik over het maken van een 5e maan van Mirrodin (elke kleur heeft er eentje, behalve de groene dacht ik).
Waar zou dark steel dan over gaan ???
Carnage
2nd October 2003, 18:50
Dat zal de aanloop wel zijn :).
NB als je naar de flavor tekst kijkt van Seething Song, is daar ook een soort 'aanwijzing' voor:
Vulshok mana rituals echo the day when the red sun burst through Mirrodin's surface to take its place in the heavens. .
Interesting, isn't it? *check*
Conjurer
2nd October 2003, 20:04
Das wel een hele leuke clue jah, belooft wel wat jah
Knarf
21st October 2003, 01:30
Originally posted by Carnage De plane, Mirrodin, is gemaakt door een van die Golems uit het verhaal (Bosh vermoed ik), die z'n geheugen kwijt is
En tadaaah....er zijn vermoedens dat het juist Karn is, die die Golem is.
Interessante theorie, maar strookt niet met het einde van Scourge. Kans is namelijk wel erg groot dat Bosh zijn geheugen terug vindt in de Mirrodin storyline.
Zelfs al speelt Mirrodin af voor Scourge chronologisch gezien, dan gaat dit moeilijk worden om aan te sluiten.
Originally posted by Carnage Fifth Dawn gaat denk ik over het maken van een 5e maan van Mirrodin (elke kleur heeft er eentje, behalve de groene dacht ik).
Ligt voor de hand, zou me ook niets verbazen als dit uit gaat komen.
Originally posted by sliverWaar zou dark steel dan over gaan ???
Ik persoonlijk gok op de Nim, en wat er zoal in hun Great Vault ligt.
aekold
21st October 2003, 12:26
Je moet eens naar de flavorteksten kijken van de 5 myrs die mana geven. Het lijkt erop alsof die beestjes op een of andere missie zijn, dus volgens mij kunnen we nog meer van hun verwachten.
Planetouched
21st October 2003, 12:59
hebbie dat toevallig van Taco? Want dat heb ik zowat in exacte wording ook tegen Taco verteld. Volgens mij gaan die beestjes iets heel groots ontketenen. Het is trouwens niet alleen bij die 5 myrs hoor. Kijk bijv. maar es naar de Loadstone myr, en zo nog een aantal:)
Carnage
21st October 2003, 16:32
Hehe inderdaad, die Myrs zijn een soort Sleeper Agents die door iedereen genegeerd worden....totdat het te laat is.
De vraag is, wie leidt de Myrs....
Over de moons / suns (zijn hetzelfde heb ik gelezen) - ik denk zelfs dat The Radix de groene maan / sun is...
Kolky
21st October 2003, 17:22
Volgens mij klopt het wel zo'n beetje wat plane en carnage zeggen hier over de myr's. Maar vergeet niet dat al die myr's mana geven van een kleur, dus dat ze iets overnemen van elke kleur.. misschien moeten ze met alle kleuren samen iets doen... -> MULTICOLOR's :D
Knarf
25th October 2003, 01:07
En meer aanwijzingen dat Karn, Silver Golem iets te maken heeft met Mirrodin:
Tower of Fortunes flavor text:
"The ur-golem etchings begin by celebrating Mirrodin's creator, a golem of almost limitless power. They end by cursing it's protectot, a being called Memnarch"
Planeswalker = persoon met "almost limitless power."
Karn = Golem
Karn = Planeswalker.
Maar wie is Memnarch ?
Ik denk overigens nog steeds dat Karn en Bosh niet een en dezelfde golem zijn - ze zijn van ander metaal gebouwd...
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.