PDA

View Full Version : Form o/t Dragon / Second Chance Deck

Carnage
22nd September 2003, 14:17
Aekold en ik zijn van plan een combo deck te gaan bouwen rondom Form o/t Dragon en Second Chance.

Deze twee enchantments combo-en geweldig met elkaar (de ene zet je life total op 5, de andere moet je sacrificen als je 5 leven of minder hebt om een extra beurt te krijgen).

Als je dus een manier kan vinden om je Second Chance te hergebruiken heb je een monsterachtige combinatie om een willekeurig aantal opponents te finishen, want de Form o/t Dragon doet 5 damage in elke upkeep.

Extended deck

Voorgestelde kleuren:

Wit / Blauw / Rood

Blauw:

Counter magic
Card Drawing / Searching

Wit:

Enlightened Tutor
Argivian Find (enchantments / artifacts terughalen uit graveyard naar hand)
Academy Rector
Replenish :D

Rood:

Removal
Hard casten van Form o/t Dragon desnoods

Skull of Orm / Hanna, Ship’s Navigator

Okay Aekold, join the party

Kolky
22nd September 2003, 14:39
Originally posted by Carnage
Okay Aekold, join the party

Kwil wel meehelpen, of mag dat niet? :D

Het idee is GoedD!

Ik heb ff wat gezocht tussen mijn kaarten voor kaarten die misschien van nut konden zijn

Second Sunrise
Uit mirrodin, haalt alles wat kapot ging deze beurt weer terug, waarna je met je second chance weer een beurt krijgt tijdens je volgende beurt, het stopt ook andere mass-destruction spells, dus altijd handig!

Convalescent Care
Tja je hebt toch 5 leven elke beurt, dus waarom niet een extra kaartje erbij :D

Reclaim
Okej het is een groene kaart maar werkt perfect hiermee... je zult wel een cantrip die beurt moeten spelen om hem opnieuw te kunnen pakken (btw: met Isochron Scepter leuke combo ))

Carnage
22nd September 2003, 15:27
Originally posted by Kolky

Kwil wel meehelpen, of mag dat niet? :D

Reclaim
Okej het is een groene kaart maar werkt perfect hiermee... je zult wel een cantrip die beurt moeten spelen om hem opnieuw te kunnen pakken (btw: met Isochron Scepter leuke combo ))

Jot iedereen helpt mee als hij/zij wil.

Enneh je hebt geen cantrip nodig met Second Chance --> Je extra beurt is de cantrip :D

aekold
23rd September 2003, 22:19
Ik heb tot nu toe een blauw rode versie gemaakt.
Rood idd voor removal en blauw voor de change en card drawing. Er moeten nog skull of orm in, om de second change terug te halen. De form wordst gewoon gecast, met behulp van grim monolith en temple of the false good gaat dat wel goed. Verdere ideeen komen later.

aekold
24th September 2003, 00:23
mijn huidige form deck ziet er als volgt uit. dit is nog niet de definitieve versie:

Red:
4 form of the Dragon
4 starstorm

Blue:
3 second change
4 brainstorm
4 jilt
4 merfolk looter
3 attunement

Multi color
4 prophetic bolt
4 fire/ice

artifact
4 grim monolith
2 temporal aperture

Land:

4 temple of the false god
4 shivan reef
8 mountains
5 islands
Het idee is vrij eenvoudig, met de brainstorm, looter en attunement zoek je naar de benodigde kaarten, ondertussen hou je de beesten van de tegenstander tegen met burn en bounce. Vervolgens cast jke m.b.v. de monolith een form of speel je er een door je aperture en dan maar lekker combineren met second change.
Uiteindelijk moeten de attunements vervangen worden door skull of orm om de change terug te halen en mss wel de aperture's voor iets anders.

Carnage
24th September 2003, 01:41
ik zou de Merfolk Looters vervangen door iets anders (voor mijn part Jalum Tome ofzo)....het zijn de enige creatures in je deck (dus primary target voor alle removal van de tegenstanders) en ze vallen direct voor een Star Storm...

Voor de rest: cool deck.

Ik ga ook nog wel een Extended deck verzinnen :P

Carnage
5th October 2003, 18:19
Hee Aekold, heb je er al een keer mee kunnen spelen eigenlijk, of niet?

aekold
5th October 2003, 18:53
Nee, nog niet, komt nog wel (hoop ik).

aekold
7th October 2003, 18:43
Vandaag ff gespeeld tegen Taco en toen werkte het wel goed, het enige vervelende in enchantment destruction, maar das ook minder, zodra er skuill of orm in zit.