PDA

View Full Version : We're out of stuff to kill? Give me your head.

Planetouched
21st September 2003, 23:29
Oke, velen van jullie zullen al hebben gehoord van de Triskellion/Scythe of the Wretched combo die door wizards ongedaan is gemaakt..althans voor die twee kaarten.

voor hij die niet waar ik het over heb, INFO:
Scythe of the Wretched
Artifact - Equipment
2
Rare

Equipped creature gets +2/+2.

Whenever a creature dealt damage by equipped creature this turn is put into a graveyard, return that card to play under your control. Attach Scythe of the Wretched to that creature.

Equip 4

anyways, ik vond dit al een van de toffe kaarten uit de set, had hem op de spoiler ook al omlijnd als een van de wants. Nu de set als pre-release uit is en ik een 12 a 15tal potjes heb gespeeld met de kaarten wil ik toch een deck ermee gaan maken. Het probleem is dus dat de triskellion niet doodgaat omdat hij 1 toughness over houdt. Nu hoe lossen we dat old skool op? Juist Atog...echter is speel bijna nooit met rood. De kleur en win tactic staat me niet aan.

Zwart daarentegen juist wel. Nu kaarten die ongeveer hetzelfde doen als Atog?
Nantuko husk
Phyrexian Ghoul
Fallen angel

makkie dus, zijn er genoeg om leuk deckje mee te maken. Echter, dit is niet altijd zeker dat ze er zijn als je ze nodig hebt. Dus..alternative manier om je tris dood te krijgen?
Death pits of rath
Goblin bombardement(wederom ik hou niet van rood)

etc..nou anyways, ik denk dat de kans dat je en de scythe en de tris op tijd op tafel krijgt niet genoeg is om een zeker win te hebben. Wat dachten jullie van Death pits/Trashing wumpus/Scythe?

Nouja anyways, miss dat blauw erin splashen geen slecht idee is, counter en card drawing zou helpen..al kost dat wel ruimte natuurlijk..

Owja, en dan nog een aantal leuke dingetjes uit Mirrodin die miss mee kunnen helpen:
Lightning Greaves
Consume spirit
Disciple of the vault
Dross Harvester
Moriok Scavenger
Woebearer

tell me what you think...

Carnage
22nd September 2003, 01:17
Je speelt essentieel een combo-deck, dus ik zou alle andere creatures eruit mikken.

Mijn suggesties:

Type I / extended:

Maak er gewoon een artifact deck van:

- Grim Monolith, Voltaic key, etc )
- Tinker (duh)
- Claws of Gix (sacrificen)
- Rebuild (Artifacts terughalen)

Moet niet moeilijk zijn )

Type 2:

- Sage of Lat-Nam
- Factorate (tutor voor artifacts)

Galahad
22nd September 2003, 10:55
De scyte die ik heb wil ik wel ruilen, heb hem tijdens de pre release eigenlijk niet echt veel kunnen gebruiken, geloof dat ik een keer een atog had overgenomen ofzo, verder is die +2/+2 altijd leuk.
Ik zou er ook iets in stoppen om de scyte te beschermen, en iets om de tegenstander of te remmen of mana sources, triselion is 6 mana, en voordat je combo gaat werken heb je ook nog 4 mana nodig om hem te equipen.
Ik blijf het trouwens een beetje vreemd vinden dat hij gelijk terug komt, at end of turn return that creature under your control, had ik een stuk logischer gevonden, maar dan werkt de combo niet meer, dus gelukkig maar dat ze dat niet gedaan hebben.

Kolky
22nd September 2003, 14:45
Ej Roel ik heb twee goekope en wel werkende kaarten gevonden:

Ancient Hydra 4R
Creature - Hydra
Red - Uncommon
Fading 5 (This creature comes into play with five fade counters on it. At the beginning of your upkeep, remove a fade counter from it. If you can't, sacrifice it.)
1, Remove a fade counter from Ancient Hydra: Ancient Hydra deals 1 damage to target creature or player.
5/1

Met die equipment kan tie dus 2 damage doen, en zichzelf vernietigen!

Hij is wel rood?

Spitting Hydra 3RR
Creature - Hydra
Red - Rare
Spitting Hydra comes into play with four +1/+1 counters on it.
1R, Remove a +1/+1 counter from Spitting Hydra: Spitting Hydra deals 1 damage to target creature.
0/0

Doet ongeveer hetzelfde als Triskilion, alleen deze is 0/0 waardoor tie zichzelf kan vernietigen!

Denk dat je dus toch rood moet spelen :P

Galahad
22nd September 2003, 14:50
leuke creatures die je gevonden hebt hoor kolky, maar vergeet niet dat je met triskilion geen mana hoeft te betalen, waardoor je oneindig damage kunt doen met de combo, terwijl je met die beesjes van jouw nog een boel mana erbij moet hebben.

Planetouched
22nd September 2003, 16:10
hmm...perhaps niet eens zo slecht kolky...owke..het idee is dus

Black - Blue - (Rood) - (Wit)

zoiezo:
4x Triskellion
4x Scythe of the Wretched
1x Sol ring
1x Voltaic key
1x Grim Monolith
1x Mana vault
1x Mox diamond
1x Demonic tutor
1x Vampiric tutor
(of diamonds of de nieuwe myrs...ik denk de tweede omdat als ik er dan Lightning Greaves bijgooi ik mana genererende beestjes heb zonder summoning sickness..dat kan best snel gaan denk.

eigenlijk zo enlightened tutor niet slecht werken in dit deck en in dat geval kun je er ook weer academy rectors in gooien. Hmm..miss kleur change? Ik kan ook op Wit - Rood gaan spelen, met extra damage spells perhaps.

Perhaps:
Death pits of rath
Trashing wumpus
Rest van de genoemde kaartjes in post 1
Extra burn?

Laat ik in ieder geval stellen dat we op type 1 mikken nu.:)

Planetouched
22nd September 2003, 16:14
Tolarian academy/dat nieuwe rare landje die thran quarry effect heeft voor artifacts kan geen kwaad...tinker idd erin.

hmm sage kan ook best een leuk alternatief zijn voor het killen van je triskellion...ow..miss die nieuwe artifact kopieerder erin gooien? Sculpting steel heettie ie..had em op de pre-release.

Planetouched
24th September 2003, 20:30
hmm gister ff met kolky over gehad...als je nou een triskellion en een forgotten ancient uitkrijgt is elke spel een damge voor de tegenstander...best lekker als je na gaat denken.
Hierboven zei ik type 1..maar opzich moet type 2 ook nog best lukken. Groen komt er zoiezo in, en aangezien ik aardig wat mana nodig heb denk ik zelf een elfjes..alleen ik zou graag met wat anders spelen als het kan
Dus: Wat gooi ik erbij? Groen zit er zoiezo in, zwart kan ook als ik bijv. de Nantuko en carrion feeder erbij wil houden.

aekold
24th September 2003, 21:00
Ik heb ook een idee, doe het met twee triskelions en de scythe. Equip er een met de scythe, schiet de un-equipte triskelion helemaal leeg op tegenstander, andere op een na, vervolgens schiet je met de equipte de andere kapot, deze komt terug in het spel met de scythe onder zich, schiet dan weer op tegenstander en schiet tenslotte weer je eigen triskelion kapot enzovoort.
Weet trouwens niet 100 % zeker of het kan, maar volgens mij wel.

Planetouched
24th September 2003, 21:15
Oke, klein ideetje:

4x Triskellion
4x Scythe of the wretched
4x Forgotten ancient
4x Lodestone myr
4x Sculpting steel

-------------
extra idee om erbij te gooien en dat volgens mij niet eens zo slecht werkt...
4x Auriok Transfixer(hehe, en jij dacht profijt te hebben van mijn artifacts?:))
2x Gate to the Aether(daar komen de kabouters..uh artifacts)
4x Howling mine(zie boven)
4x Icy Manipulator(''and stay down, bad dog"

extra? miss sun droplet erin offe een paar myrs offe die mox/lotus? Ik heb nog 6 kaartplaatsen open. En bedenk ff wel dat dit deck dus nog maar 2 kaarten bevat met coloured mana..dat wordt weinig manascrew:)

Land:
2 a 4x Glimmervoid
9 a 8x Forest
9 a 8x Plains
(kan ook wel 4x die groene en 4x de witte artifact landjes erin gooien, kan ik met gate weer lol mee hebben.

Btw, de gate telt dus alleen als ie untapped ligt...wordt nog leuk.:)

volgens mij werkt dat trouwens wel pieter.

Carnage
25th September 2003, 01:51
Yep, het werkt inderdaad, Aekold. Alleen nu nog ff twee Trisky's in het spel krijgen )

BTW Planetouched, een manascrew zit er voor jou nog wel in met 20 land in zo'n deck :P, een color-screw niet meer :D.

Ow en nog iets over de artifact lands: speel deze dingen alleen maar als je er echt een *serieus* voordeel mee kan halen, want ze hebben over het algemeen meer nadeel dan voordeel. Ik bedoel, die dingen gaan kapot aan alles (Nevinyrral's Disk, Shatterstorm, Naturalize, etc). Think about it :)

Planetouched
25th September 2003, 02:01
slechts de gate in het spel krijgen en het gaat hard volgens mij...achja ik zie wel, binnenkort die boosterbox, daarna moet et niet zo moeilijk meer zijn om dit deck in elkaar te zetten.

Galahad
25th September 2003, 14:24
gate werkt trouwens ook als hij getapped is, was eerst niet zo, maar combo met lodestone myr was dan te grof.

Planetouched
25th September 2003, 16:03
hmm...oke, ja dat stond op wizards waar ik een deel ook vandaan haalde...achja we zien wel wat het deck wordt:)

aekold
25th September 2003, 19:44
Ik zou, als ik jou was een groen blauwe versie maken, met de combo die ik voorstelde. Met groen kun je namelijk makkelijk creatures (dus ook triskelion opzoeken) en kaarten terug halen, ook zorgt het voor de nodige exceleration terwijl blauw voor back-up en card drawing zorgt

Galahad
28th September 2003, 09:34
In mirrodin zit inderddad een goede groene kaart op 2 triskelions te spelen, Tooth and Nail, voor 9 mana mag je twee creatures uit je library opzoeken, en ze in het spel leggen.