Planetouched
26th July 2002, 22:42
Jaja, we hebben het hier over weerwolven, nouja meer de ziekte die de beesten meedragen. Van de verschillende templates is deze toch de meest verwarrende...feitelijk is het dus zo dat je een ziekte oploopt waardoor je vanaf dan voor een gedeelte het beest in jezelf zult voelen. Bij maanlicht en gevechten wordt dit beest zo sterk dat je vaak jezelf niet meer kunt beheersen en shapechanged naar jawel een were-bat, tiger, boar, krokodile, shark etc...
In dnd bestaan er maar 2 die niet met evil worden aligned, namelijk de weretiger(true neutral) en de weredirebear(good). Nu onze dm(jawel de grote"kuch kuch"taco) vindt werewolven enso niet echt een harde template. Hij gaf weinig extra's(Ok je kunt af en toe(zonder dat je het zelf vaak wilt) rondlopen als een beest die de ziekte ook rondverspreid en je krijgt er een paar leuke karaktertrekjes van). Maar feitelijk is dit niet zo hard als een level 2 fighter die er de celestial template bijheeft omdat hij geboren is uit een vrouw die met een engel heb zitte...nouja je weet wel. Anyways ik dacht er dus ok zo over, maja ik zit niet stil en ga vaak gewoon ergens in de DM's, Monsters of players zitten lezen(echt raar hoevaak ik nog steeds(na 1 jaar) nog steeds vaak delen tegenkom die ik nog niet had gelezen.
Maar ik kwam dus uit bij weerbeesten, en ik dacht ach laat ik mijn eigen character maar een door een weertijger gebeten laten worden(Neutral net als mijn character nu dus niks negatiefs), ik paste mijn character aan en (ik zet em nog wel eens online alleen daar heb ik nu geen tijd voor) ik merkte ten eerste dat deze template mijn hitpoint aantal(41 als een level 10 wizard) verdubbelde naar iets in de 85, daarnaast steeg mijn ac met 2(natural armor) en improvde mijn Fort, Ref en will save!, Van een beschaafde Fort+5 kreeg ik nu Fort+10, Ref ging van +6 naar +7 en Will steeg van +10 naar +12. Dit vond ik natuurlijk totaal niet erg aangezien mijn zwakste score nu een fighter niveau had gehaald. Ook merkte ik dat ik allerlei skills bijkreeg, ik special attacks bijkreeg, mijn characters Knowledge(arcana) steeg met +4 naar +25 als voorbeeldje.
Ook mij HD steeg van 10 naar 15, een aardige verhoging moet ik toch zeggen. Al met al laat ik hier nu waarschijnlijk nog gigantisch veel weg maar ik moet zeggen dat na de vakantie als ik weer ga dnden ik toch serieus ga denken om een weretiger te gaan zoeken en die me te laten bijten(het onvrijwillig shapechangen kun je aan banden leggen door ranks te nemen in de controll shape skill)
Let me think what you think, owja voor de niet hebbenden van de monster manual onder ons de weer-template geeft een +2 op de CR.
Planetouched
Planetouched
27th July 2002, 17:17
Raenos "Mad Jack the Pirate" Baboon
Male wiz5/Mage of the arcane order5 elf
Medium-Size/Large Shapechanger
HD: 6d8+24 (51 hp)(eigenlijke HD is 10 maar deze hitpoint total is hoger en dus moet je die gebruiken, voor spells die op HD gaan gebruik je de hoogste HD total, 10 dus)
Init: +3; +5(Dex) as tiger or hybrid
Speed: 30 ft; 40 ft as tiger or hybrid; fly(good) 90 ft*, swim 30 ft
AC: 18(+3 Dex, +3 magic, +2 natural); 23(+5 Dex, +3 magic, +5 natural) as hybrid; 22(-1 size, +2 Dex, +3 magic, +5 natural) as tiger
Attacks: +1 longbow(composit) +8 ranged, longsword +3 melee, claw bracers** +3 melee; 2 claws +9 melee, bite +7 melee as hybrid; 2 claws +8 melee, bite +6 melee as tiger
Damage: +1 longbow(composit) 1d8+1, longsword 1d8-1, claw bracers 1d4-1; claw 1d8+5, bite 2d6+3
Face/Reach: 5 ft. by 5 ft./5 ft. or 5 ft. by 5ft./5ft. as tiger or hybrid
Special Atttcks(SA): Pounce, improved grab, rake 1d8+3, curse of lycanthropy as tiger or hybrid
Special Qualities(SQ): Tiger empathy; scent, damage reduction 15/silver as tiger or hybrid
Saves: Fort +10, Ref +7, Will +12
Abilities: Str 8, Dex 16, Con 12, Int 20, Wis 12, Cha 12 as elf
Str 20, Dex 20, Con 18, Int 20, Wis 12, Cha 12 as tiger or hybrid
Skills: Alchemy +18, Concentration +17, Control shape +5, Knowledge(arcana) +25, Profession(siege engineer), +9, Ride +18, Scry +21, Spellcraft +21; Balance +9, Hide +12 as hybrid or +8 as tiger, Listen +11, Move Silently +12, Search +15, Spot +13, Swim +10 as tiger or hybrid
Feats: Cooperative spell, Extra slot(3), Create wonderous item, Leadership, Widen spell, Summon familiar, Scribe scroll; Blind-Fight, Multiattack, Power attack as tiger or hybrid
Racial Traits: +2 dex, -2 con, +2 on Spot/Search, +2 vs. Enchantment spells, Immune to magiccal sleep, Low-light vision, auto search/5ft. hidden door, Proficient with longsword and all bows
Alignment: True neutral
Alternate Form(Su): A weretiger can assume a bipedal hybrid form or the form of a tiger. The bipedal form is about 7 feet tall, with a 3-foot tail, and covered by tiger-striped hide. The legs are more feline than human, and this form walks on its toes. The fingernails grow into claws. The head is a mixture of features: Ears, nose, muzzle and teeth are tigerlike, but the eyes and overall ahape are human(elf dus). If the elfform's hair is long it is still present. The animal form is that of a fully grown tiger without any trace of elf features
Pounce(Ex): If a weretiger in hybrid or tiger form leaps upon a foe during the first round of combat, it can make a full attack even if it has already taken a move action.
Improved Grab(Ex): To use this ability, the weretiger in hybrid or tiger form must hit with a claw or bite attack. If it gets a hold, it can rake.
Rake(Ex): A weretiger in hybrid or tiger form that gets a hold can make two rake attacks(+9 melee) with its hind legs for 1d8+3 damage each. If the weretiger pounces on an opponent, it can also rake.
Skills: In hybrid or tiger form, weretigers receive a +4 bonus to Balance, Hide and Move Silently checks.***
*Wings of flying
**zie Forgotten Realms
***In areas of tall grass or heavy undergrowth, the Hide bonus improves to +8.
Spellcasting abilities:
4/6/5/4/7/3
0 Resistance Touch Yes W/neg
0 Ray of frost - Yes None
0 Detect poison 5ftcube No None
0 Daze - Yes W/neg
0 Flare - Yes F/neg
0 Light Touch No None
0 Dancing lights 10/rad No W/neg
0 Ghost sound - No W/neg
0 Disrupt undead - Yes None
0 Mage hand - No None
0 Mending - Yes W/neg
0 Open/close - Yes W/neg
0 Arcane mark Touch No None
0 Detect Magic - No None
0 Prestidigitation - No None
0 Read magic - No None
0 Repair min. dam. Touch No None
1 Alarm 25/R No None
1 Endure elements Touch Yes None
1 Shield Person. No None
1 Mage armor Touch Yes W/neg
1 Summon mons. 1 - No None
1 Unseen servant - No None
1 Indentify - No None
1 Charm person - Yes W/neg
1 Sleep 15/rad Yes W/neg
1 Magic missile - Yes None
1 Chill touch Touch Yes F/par
1 Ray of enfeeb. - Yes F/neg
1 Burning hands 10/circ Yes R/half
1 Feather fall 10/rad Yes W/neg
1 Shoking grasp - Yes None
1 Magic weapon Touch Yes W/neg
1 Rep. light damage Touch No None
1 True strike - No None
1 Nys. Undet. aura Touch No None
2 Blindness/Deaf - Yes F/neg
2 Blur Touch Yes W/neg
2 Melf?s acid arrow - Yes None
2 Mirror image - No None
2 Tasha?s hid. laugh - Yes W/neg
2 Repair mod. dam. Touch No None
2 Arcane lock 30sq/lv No None
2 Web - Yes R/neg
2 See invisebility Cone No None
2 Darkness Touch No None
2 Invisebility - Yes W/neg
2 Darkvision Touch Yes None
3 Blink Pers. - -
3 Dispell magic 30ft No None
3 Fireball 20/rad Yes R/half
3 Haste - Yes F/neg
3 Lightning bolt 5/mran Yes R/half
3 Slow - Yes W/neg
3 Rep. Ser. Dam. Touch No None
3 Hold person - Yes W/neg
4 Enervation - Yes None
4 Phantasm. Killer - Yes W/F
4 Ice storm 20 cil Yes None
4 Charm monster - Yes W/neg
4 Dimension door - No None
4 Scrying - No None
4 Polymorph other - Yes F/neg
4 Otiluke?s Res. Sp. 1/lv Yes R/neg
4 Improved invis. - Yes W/neg
4 Rainbow pattern 15/rad Yes W/neg
4 Min. gl. of invulne. 10/rad No None
5 Feeblemind - Yes W/neg
5 Teleport - No None
5 Ball Lighting - Yes R/half
5 Magic Jar - Yes W/neg
5 Cone of cold Cone Yes W/neg
5 Passwall - No None
5 Wall of force 10/lv No None
5 Dom.per. - Yes W/neg
Equipment:
Spell comp. pouch, spellbooks
Boccob?s blessed book
Potion belt[mw]
Gems[Total value :: 13.000]
Disappering inkt
Searchglass
Alchemist fire
Smokesticks
Scroll, lightning bolt, fireball(2)
Teleportation, Invis, feather fall, Magic ci. vs. good
Everburning torch
Shield device[300 radius]
Potion of cure mod. wounds, enlarge, wisdom
Necklace of fireballs[type 2]
Mirror, useable for scrying
+1 Composit Longbow
Longsword
Claw Bracers
+2 Bracers of armor
+1 Ring of Protection
+2 Ring of Charisma
+2 Headband of Intellect
+1 arrows[30]
Wings of flying
Ring of invis. sphear[27 charges left]
Wand, magic mis.[level 5, 45 charges left]
en nog een kleine zooi met onbelangrijke dingtjes
Tell me is deze CR 12 mooi geworden en of alles zo'n beetje klopt.
Carnage
30th July 2002, 00:04
My god, heb je dat allemaal in lopen tikken? :)
Echt wel ruig character!. Die gaan we 'ns even door outcast laten beoordelen.
We spelen zelf allemaal drow nu, ook wel leuk.
Planetouched
30th July 2002, 00:40
Wat een beetje vrije tijd toch al niet kan doen...:)
en drow is inderdaad best vet, lekker SR(Spell Resistance voor Mr. G Bears;)) kweken.
Ow Btw, mijn character kent op dit moment ok nog alle talen die er bestaan...ik had skillpoints over dus..:)
Planetouched
Elminster
20th August 2002, 14:01
ik zit dus binnen enkele weken met een hele party die snachts met volle maan een potje gaat janken op een heuvel, zucht.... denk je alles gehad te hebben (L)
Planetouched
23rd August 2002, 20:33
Wees gerust Taco, eerst ga ik ee weretiger vinden. En dan duurt het nog wel tot de volgende volle maan:), al kan dat natuurlijk ook de volgende dag zijn.
Planetouched
Carnage
23rd August 2002, 21:33
Je kan altijd je party nog importeren in White Wolf's Werewolf - The Apocalypse :D
Elminster
23rd August 2002, 22:58
en dan duurt volle maan bij D&D ook nog eens een hele week... *zucht*
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.