View Full Version : hellup - let's feast
Planetouched
15th September 2003, 00:51
Owke, vroeger toen ik nog een noob was met magic, speelde taco altijd een combo deck met enduring renewal en een ornitopter en een altar...resultaat: mana, mana en nog meer mana aka roel niet leuk vinden.
nu, laatst in dordrecht heb ik een van boven genoemde enduring renewals door een ruil gekregen als extra'tje...en tja ik wil er eigenlijk ook wel es een deck omheen maken. Alleen niet met het Taco-thema.
1)Nu, de mana combo zit er wel in, weet niet of hij in het final deck er ook nog in zit maar oke:
Enduring renewal+Ornitopter/Phrexian walker+Ashnod's altar
2)Bottle gnomes...ik moet hier iets leuks mee kunnen doen. Zoiezo is enduring renewal+een gnome en een altar 3 leven voor 1 mana, lekkur
3)Zooi leuke kaarten erin, zuran orb, sol ring, mox diamond blablabla...
4)Yawgmoth's bargain+bottle gnomes+enduring renewal+ashnod's altar=gratis je deckie pakken
5)Necropotence->repeat bovenstaande
6)Phrexian arena...ja vet plaatje, meer kan ik er niet over zeggen.
7)Lord of the pit+enduring renewal+gnome of topter/walker is fun. Of miss Multani erin, samen met de card drawing ook wel lachen.
8)Tutors, aangezien we toch zwart gebruikten. Demonic/vampiric/enlightening erin, miss diabolic..miss als ik plaats over heb
9)Phantom centaur+enduring renewal is phun, zelfde geldt voor Yavimaya elder.
10)Sylvan Library...tja, leven heb ik als ik het goed doe toch genoeg,...give me the cards
11)beetje back up: balance, exalted angel, swords?
12) Academy rectors? Miss wel handig:)
----------------------------
Land:
duals->Underground sea
2 mazes die ik van summoner heb om vroege schade af te wenden
2x Phyrexian tower om eventuele dingen te versnellen(miss dat deze er wel uit kan..
1x Gemstone mine...tja speel toch 3 kleuren.
1x treetop village...tja, hijs misprinted dus een must om er eens mee te spelen.:)
owke...brand maar los..liefst hou ik het in deze kleuren maar geef gerust commentaar/ideeen. Tja, rood niet dus helaas geen fireballs etc. En voor blauw geldt hetzelfde w.b. Ambassador en Brain freeze etc. Owja, ik doop mijn deck met de naam: Let's feast...poor little bottle gnomes.
Carnage
15th September 2003, 01:02
ff snel:
Uuhm tja, de standaard versie speelt ook met Goblin Bombardment zodat je een kill hebt naast je mana-engine :P.
Sylvan Library zou ik zeker niet doen in combinatie met Enduring Renewal, omdat je die 2 extra kaarten drawed. Elk creature dat je pakt in deze extra twee kaarten moet je wegmikken, en moet je dus 4 leven voor dokken
==> Suicidal Combo *nasty*
Planetouched
15th September 2003, 01:15
kewl..die hadden we nog niet:) hehe..oke de librarys eruit...maare over bombardement..dat speelde taco dus ook en ik kopieer niet graag decks dus ik hou die er uit. Kwil een iets orgineler deck proberen te spelen dan het standaard Enduring renewal deck.
Sengir Vampire
15th September 2003, 02:24
Soul warden . Elke keer als er een creature bij jouw int spel komt krijg je leven erbij. Gaat wel hard dan he :D
aekold
15th September 2003, 11:12
Op een of andere manier komt het mij voor dat je door de kaarten de combo niet meer ziet.
Kolky
15th September 2003, 14:39
Originally posted by Planetouched
2)Bottle gnomes...ik moet hier iets leuks mee kunnen doen. Zoiezo is enduring renewal+een gnome en een altar 3 leven voor 1 mana, lekkur
4)Yawgmoth's bargain+bottle gnomes+enduring renewal+ashnod's altar=gratis je deckie pakken
5)Necropotence->repeat bovenstaande
Een creature sac'n voor leven + mana gaat toch niet?
Je kunt namelijk een creature wat gesact is niet nog eens sac'n aan een effect, je zult moeten kiezen welk effect er afgaat...
Toch?
Planetouched
15th September 2003, 15:59
blablabla...oke je hebt gelijk kolk...en pieter er zit niet echt een combo in opt moment...das juist wat ik probeer te krijgen zonder de standaard killmanieren
Carnage
15th September 2003, 18:18
Als je geld teveel hebt kan je Aluren erbij gooien....kan je b.v. met Raven Familiar en Ashnod's Altar kaarten gaan pakken EN mana genereren.....of andere sacrifice beesten zoals die Bottle Gnomes kosteloos spelen.
Academy Rector lijkt me een no-brainer voor dit deck - zeker als je met Ashnod's Altar speelt :P. Houdt er wel rekening mee dat de Rector niets meer doet vanaf het moment dat Enduring Renewal er ligt.
Planetouched
15th September 2003, 18:50
werkt Cathodion samen met enduring en Altar of dementia?
offe een decree of justice voor 300 4/4 flying angels?:) Soldiers kan ook...
Planetouched
15th September 2003, 18:51
opzich kan blauw er miss in voor een andere kleur...beetje counter, ambassador erin ofso..
Elminster
15th September 2003, 22:50
Hehe ben benieuwd hoor Plane, een deck dat alles mag zijn behalve lijkend op mijn ouwe deck :D
Anyway ik wil renewal nog eens proberen (ow wacht al eens gedaan met mn maffe-draken-deck) met groen, skyshroud elves, replenish, planar portal, etc.. Had er niet echt de kaarten voor maar misschien een idee?
Planetouched
15th September 2003, 23:22
hehe...gaan er 2 a 3 van je enduring renewals weg?
enne tja, vandaag een versie 1.0 van het deck gelopen...1ste potje, mana screw..wel alles uit maar net op het laatste moment verloren. 2de potje: het deck sloopte davids zombie deck compleet, mana dit keer wel goed...
Dragons...hmm miss wel idee..enigst probleem..heb slechts 1 dragon legend. Miss andere creatures erbij gooien? Ik krijg binnenkort ook 2 worships binnen dus die kank ook wel es proberen...
@ Sengir...soul warden...checking magic piles...4% complete
Carnage
16th September 2003, 01:07
Originally posted by Planetouched
werkt Cathodion samen met enduring en Altar of dementia?
offe een decree of justice voor 300 4/4 flying angels?:) Soldiers kan ook...
Cathodion
3, Artifact Creature 3/3, Urza’s Saga Uncommon
When Cathodion is put into a graveyard from play, add three colorless mana to your mana pool.
Instead of creating a tool that would be damaged by heat, the Thran built one that was charged by it.
Illus. Henry G. Higgenbotham
Hehe, de Cathodion, de wanna-be Su-CHi
Ja, werkt. Als je je Cathodion sacrificed aan je Ashnod's Altar krijg je 5 colorless mana....met een Enduring Renewal werkt het *NIET* want hij komt niet in de graveyard....je moet 'leaves play' triggered abilities hebben als je zoiets wilt proberen, zoals Thalakos Seer ofzo.
Die decree van je snap ik niet helemaal :)....maareh planetouched, wat dacht je van Cloud of Fairies ofzo??
Cloud of Faeries
1U, Summon Faeries 1/1, Urza’s Legacy Common
Flying
When Cloud of Faeries comes into play, untap up to two lands.
Cycling 2 (You may pay 2 and discard this card from your hand to draw a card. Play this ability as an instant.).
Dat is dus wel een mana engine onder een Enduring Renewal en een Ashnod's Altar, en een erg goedkope trouwens.
Planetouched
16th September 2003, 01:21
maar...met Priest of Gix werkt hij dus wel bijv. Miss nog andere bekenden?:)
owja de decree-> bedoelde dus erg veel mana bouwen door ashnod's altar/enduring+de decree->kan ook gecycled worden.
maare dan werkt Yavimaya elder ook niet denk(op het carddrawing na dan)?
Planetouched
16th September 2003, 01:42
wat denken jullie eigenlijk van enduring+walker+Extruder....dan is dat andere beesie of de extruder oppeens niet meer zo klein...auch..:)
Elminster
16th September 2003, 22:01
Ik heb toendertijd ook veel kills gezocht maar eigenlijk is één genoeg (bombardment is snel of mana + torch) je moet verder niet aan kills denken maar aan manieren om alles te krijgen. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Planetouched
16th September 2003, 22:21
zoals ik zei...een kopie doe ik niet..must be something new..
Galahad
17th September 2003, 19:01
Blood pet of Skirk prospector samen met enduring voor een oneindig spell combo, en dan een storm kaart spelen, bijv. brain freeze.
Carnage
18th September 2003, 13:23
Kan je beter Tendrils of Agony spelen, die zit beter in je kleur :P.
NB je hebt geen mana-sink nodig voor de excess mana omdat je tegenstander eerder dood is dan jij de mana-burn zou krijgen :)
Galahad
18th September 2003, 14:20
Je houd geen mana over, tenzij je aluren of iets degelijks speelt, daarom is brain freeze soms ook beter, kost maar 2 mana i.p.v. 4.
Carnage
18th September 2003, 21:46
ooow sorry, ik ging ff uit van ALuren.
Nee, idd die creatures bekosten zich dan zichzelf :P
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.