View Full Version : Andere RPG's?
Carnage
23rd July 2002, 10:10
Wat vinden jullie eigenlijk van andere RPG's, zoals:
- Call of Chuthulu
- Mage: The Ascension
- Werewolf
etc...
Persoonlijk vind ik Mage en Call of Chuthulu wel ruig.
In Mage heb je een d10 systeem en allemaal high-tech classes (b.v. met jetpacks). Alles kan in principe, zolang het niet indruist tegen 'het denkbeeld van het collectief'. BV: je kan gewoon vliegen, als maar genoeg mensen geloven dat het kan.
Je hebt ook gewoon shotguns enzo :)
Call of Chuthulu is gebaseerd op de horror-wereld van H.P. Lovecraft en is gevuld met b.v. 4-dimensionale horror creatures (probeer die maar eens te raken als 3d character :). Je hebt ook 'sanity' points, die aangeven hoe gek je aan het worden bent ;J
Planetouched
23rd July 2002, 20:57
Ik vind Vamipre: The Masquerade eigenlijk nog steeds de beste(Dit spel is al een tijdje uit) die ik tot nu toe heb gezien, het verhaal speelt zich af dat je eerst een nobele ridder bent die door een grote slag gewond raakt en in een ziekenhuis in een dorpje terecht komt dat overspoeld wordt door monsters uit de onderwereld...op een gegeven moment wordt je tot de vampiren genomen(die verdeeld zijn onder meerdere clans), er is spellcasting ability(erg leuke zelf en ook de niet-vampieren kunnen casten zo heb je de humans en de helpers van de vampieren kunnen dit)Velen magisch items en heb fighter/spellcaster wordt super verbeterd, geen arcane spellfailure meer!!:)
Je komt grote monsters tegen, moet raadsels oplossen, moet veel praten en onderhandelen(ook voor wapens enso).
Op een gegeven moment beland je onder een ingestort huis, hier blijf je eeuwen liggen totdat je op een dag ontwaakt, in de moderne wereld...vanaf hier wordt et echt dubbel zo leuk...een soort highlander achtig rpg vanaf dan, vechtend zoals blade met zwaard/magie/geweren kom je velen dingen tegen(ook weer nieuwe en moderne wapens, leuk als je dat ijzeren shield zat bent en liever die van de MP wilt gebruiken), kortom een erg leuke rpg, veel mooie graphics, fantastische storyline enne eehm het enigste nadeel, mijn pc heeft niet de beste grafische kaart dus ik zal het spel niet op zijn best kunnen spelen:(
I quote :: "Before your fall, you led a crusade against evil. Now you've become one of the undead creatures you once battled-a Vampire. Inhabiting the World of Darkness, you must face a series of brutal confrontations with your nemesis, Vukodlak, a powerful vampire lord. Your unholy showdown begins in medieval Europe and rages on into the modern day, as you track a soulless enemy in an eternal struggle to destroy him. For this is the only hope of vengeance for your tortured immortality.
Live as the Undead: As Christof, a vampire of the Brujah Clan, you must fight and feed on the blood of mortals, while hiding your vampiric powers and controlling the urges of the beast within you. Along the way, you are joined by other vampires who will fight by your side as you solve a series of quests surrounding a deep story.
Powerful 3-D Engine: Your World of Darkness is created by the Nod Engine, developed by Nihilistic. Dramatic lighting, fog effects and gorgeous textures bring the medieval cities of Prague and Vienna to life, and twist the modern landscape of London and New York into a gothic nightmare."
Ook via internet kan er gespeeld worden, met groepen tot groot formaat(20 man + DM), en jawel ook hier heeft de Dm alles in handen, dood, leven, alle items, monsters, spells etc...
And again I quote ::
"Innovative Multiplayer Design: Vampire: The Masquerade- Redemption will change the way computer RPGs are played online with its Storyteller mode, which allows one player to create and run an adventure of their own. Multiplayer features include co-op play, and the option to play as the hunter or the hunted.
Immortal RPG Appeal: Based on the popular tabletop role-playing game, the PC version of Vampire: The Masquerade offers fans of the series a true translation of their beloved story. Even gamers and RPG fans unfamiliar with the series will enjoy the incredible 3-D graphics, deep storyline and engrossing gameplay."
Voor een demo en meer pics->http://www.gamepro.com/ en dan zoeken op Vampire
Planetouched
Carnage
23rd July 2002, 21:04
Klopt, is cool spel jah.
Ik bedoelde eigenlijk de 'unplugged' versies van die RPGs....en natuurlijk was ik Vampire: The Masquerade vergeten te noemen.
Elminster
20th August 2002, 14:10
dat collectieve denkbeeld schept mogelijkheden, wel heel gaar in gebruik eigenlijk
doet me aan de elemental plain of air denken; alleen lucht, en je valt continu, tot je op iets te pletter slaat wat rondvliegt. de richting waarheen je valt is echter gelijk aan waar jij denkt dat de bodem is (die er dus niet is, enkel lucht tot in het oneindige) . Lukt het je nu om te denken en te geloven dat de bodem ergens anders is, dan val je die kant op. Zo kan je dus allemaal een andere kant opvallen, net wat je denkt; mijn party is er een keer geweest en ze zijn lang aan het vallen geweest voor ze het onder de knie hadden, maar het was zeker lachen...
orin
8th August 2003, 20:51
Ja, dat computerspel over vampire was natuurlijk hardstikke K*T!
Het had echt helemaal niets meer te maken met vampire. Als je van dat soort spellen houd, kun je beter Quake gaan spelen ofzo.
(kom op, een Voschd verslaan en een 4e generatie gast??)
Maar goed, echt vampire (het rollenspel) is erg gaaf, veel politiek gekonkel en brute machtsspelletjes en het naaien der medespelers, en uiteindelijk blijkt toch weer dat iedereen als pionnetjes wordt gebruikt door een of andere gast die de oprichting van het Romeinse Rijk nog heeft meegemaakt.
Wat ik van de rest vind:
Call of Cthulu: Erg gaaf, zie mijn andere post bij soortgelijk onderwerp.
Werewolf: Leuk, maar moeilijk om te spelen. Het is zo makkelijk om er een soort Lopende Gehaktmolens van te maken, terwijl er juist zo veel spiritualiteit in het spel zit. De spin-offs zijn leuker (Mokole, Bastet, Ananasi, Corax etc)
Wat een echt gaaf White Wolf spel is als je van lekker wazig ende ranzig houd is Fomor: Freak Legion. Speel je allemaal bizarre mutanten met smerige Powers.
White Wolf is trouwens bezig aan de finale van hun World of Darkness Serie. Eindelijk boeken die de apocalypse/Gehenna gaan beschrijven. White Wolf staat wat mij betreft eenzaam aan de top in rollenspelland.
Planetouched
8th August 2003, 21:13
8) the masqurade kut? pardon me maar ik vond dat spel best wel wat hebben, natuurlijk kun je zo'n spel niet alleen maar diplomatie maken, de hack and slash is een zeer belangrijk deel...maar ik vond het juist erg toffe combats
Elminster
8th August 2003, 21:23
Ja maar Quake is ook vet ej... Tis meer dat het niet meer op het originele lijkt, net als wanneer wij een DnD-spel spelen dat de regels verneukt :D
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.