View Full Version : toernooi
Outcast
19th July 2002, 01:06
Ik weet niet hoe het D&D-en gegaan is afgelopen keer. Op zich zou ik wel weer eens langs willen komen maar magic interesseert me niet meer. D&D natuurlijk wel. Maar ik ben bang dat de interesse nog niet zo goed is of dat er mensen niet op komen dagen. Zoals ik vorige keer ondervonden heb.
Misschien heb ik het verkeerd, ben benieuwd. Tevens wil ik van jullie weten van sommige spelers:
1. Wat vond je de taaiste encounter en kun je nog goed herinneren.
2. De grootste blunder die je hebt meegemaakt tijdens een sessie.
Gewoon nieuwsgierig
Outcast
Carnage
19th July 2002, 12:59
Ik weet niet hoe het D&D-en gegaan is afgelopen keer. Op zich zou ik wel weer eens langs willen komen maar magic interesseert me niet meer. D&D natuurlijk wel. Maar ik ben bang dat de interesse nog niet zo goed is of dat er mensen niet op komen dagen. Zoals ik vorige keer ondervonden heb.
D&D vond ik op zich errug leuk, maar was redelijk onderbezet. Wel stoer dat Michel meedeed.
Ik denk dat we gewoon keihard een aparte groep D&D-ers moeten regelen, apart van de die-hard magicers. Als de website op is en als Elminster en Planetouched en Outcast hun maten kunnen mobiliseren zal dit wel groeien neem ik aan.
Ruimte om er te spelen tijdens de magic-tournooien is er altijd zat.
Wat vond je de taaiste encounter en kun je nog goed herinneren.
==> Hmm, die keer dat Pol DM was met die Minor Blue Dragon toen we gemiddeld lvl3 waren (E). Result: 2 casualties en 3 refugees.
De grootste blunder die je hebt meegemaakt tijdens een sessie.
Niet echt een super-blunder die ik me kan herinneren omdat Dark Mage me meestal voor is (:D), maar dan zal het een Fireball tussen mijn halve party zijn 'for the greater good'.
Planetouched
21st July 2002, 19:35
1. Taaiste encounter?
Op level 3 tegen een draak moeten vechten die bij zijn eerste aanval al 2 partyleden neerslaat, ik als mage door mirror image de draak een aantal rondes kon bezig houden waarna ik knock out ging en waartegen we met veel geluk met one man standing(Onze druide met een sikkel jaja) met nog iets van 2 hp) met een attack of opportunity van kunnen winnen.
2. Grootste fout ooit?
Hmm ik denk dat ik de grootste fout nog vind dat ik eens de party een hydra heb laten encounteren die 2 CR's boven het hunne was.(Let wel de monster manual zegt wel dat van Draken/Hydra's de Cr's de Cr's hebben zoals ze er in de MM staan maar dit valt lelijk tegen, Hydra's en Draken zijn gewoon f*ckin' sterk, add er maar gerust 1 of 2 ECL's bij)
De grootste fout tijdens een sessie die ik heb meegemaakt is denk dat toen we een ghost zaten te vechten...wacht ik zal het hele verhaal vertellen:
We waren in een soort fort, na een paar vallen kwamen we in een kamer, opeens kwam er een ghost uit de muur en probeerde onze fighter over te nemen(zie ability ghost), gelukkig rolde hij een natural 20 op zijn save, daarna probeerde hij onze druide over te nemen, en met succes....gelukkig had ik een polymorph other achter de hand en het lichaam van onze druide was al snel veranderd in een mooi slakje. De ronde daarop verdween het spook en onze druide shifte weer terug naar drow form(Zie prestige class sfiter->Masters of the wild). Het duurde even maar na een tijd probeerde de ghost het weer, ditmaal op mij...gelukkig voor mijn hoge wil lukte dit niet. Hierop probeerde hij onze bard/sorcerer over te nemen, en met succes. Gelukkig voor ons heeft onze bard geen harde wapens of magic items die een ghost kan gebruiken. En met een goed geplaatste Polymorph other veranderde ook onze bard in een slak...Onze druide kwam toen op het fantastische idee te gaan readien totdat het spook uit de slak zou komen, we bouwden een mooi kringetje zout om de slak zodat hij niet weg kon en wachtte, en toen kwam hij eruit...aan de onderkant...de attack ging af en onze bard in slakvorm was zijn ogen kwijt. jawel naast de slak lagen nu 2 mensenogen(zie polymorph other als ledematen worden gescheiden van de vorm). Hierop besloten we de slak maar even achter te laten...like waar wilde hij naartoe gaan?!?
Toen we echter na 2 uur terugkwamen vonden we een platgestampte slak naast 2 mensenogen...jawel onze bard was voor de 2de keer naar het hiernamaals gegaan....zucht.
Carnage
22nd July 2002, 20:36
Die druid-kill met een sikkel lijkt veel op wat wij meemaakte in onze laatste sessie:
Outcast, onze DM, liet ons (3 personen) allemaal lvl 10 Drow spelen. Ik was Fighter/Rogue/Black Guard....
En we kwamen dus ??n of ander flying horror ding tegen (dat zo in Call of Chutulu mee kon doen) met 8 tentakels, die welgeteld alle rondes iemand grapplede met z'n twee main-tentacles en zwaar damage deed.
Alsof dat niet genoeg was, had dat ding Darkness at will, Call Lightening + command weather, en improved trip met al z'n kleine tentakels. AAaarrrgghhh!!!
En we deden dus bijna geen schade....The Untouchable (Erwin) kreeg het voor elkaar om drie keer een ??n te gooien op z'n opposed grapple check ACHTER ELKAAR!! Dat is 1/20 tot de macht 3 oftewel 1/8000....op het laatst door een critical hit gewonnen. Onze cleric alle offensieve spells kwijt.
Drie man, lvl 10, gemiddeld 80 tot 120 Hp, en die encounter duurde 2 1/2 uur en was bijna maximum body count.
Email outcast maar eens, kan je lachen ;)
Elminster
20th August 2002, 13:42
kijk bij planetouched, dat is precies maar dan ook exact wat ik in gedachten had... hoe ze van die draak gewonnen hebben is nog steeds onduidelijk, die hydra maaide ons al neer bij zn eerste attack of opportunity toen wij ernaartoe liepen (hydra's hebben reach) en dat van het spook... tja het spook blijft er natuurlijk niet inzitten, in dat lichaam van de slak; hij is er weer uitgestapt, zag een hulpeloze slak, waarvan hij wist dat het ooit een gevaarlijke tegenstander was (nouja, theoretisch, het was onze bard maar toch...) en heeft toen op zn gemak de slak ontleed... tja, foutje :)?
Elminster
23rd August 2002, 13:19
Er schiet me nu nog wat te binnen.. we speelden de eerste maand zonder boeken, die hadden we nog niet. Veel op internet opgezocht of afgeleid uit charactersheets, maar we hebben (uiteraard) toen nogal veel blunders gemaakt... Paar voorbeeldjes:
- Ik had een keer gehoord dat een magic missile altijd raakte als je je tegenstander kon zien, hij vind zelf zijn doel. Gevolg: Iemand staat met zijn neus tegen de ruit van een raam en ziet een opponent, cast een mm en die gaat via de schoorsteen naar zijn doel... :D.
-Een draak (zelfbedacht, ook leuk) wordt misleid door een ghost sound achter hem van een leuk drakenvrouwtje.
-Als diezelfde draak op enkele kilometers nog net te zien is, schieten ze er een mm op af, want je kan hem toch zien? :)
-We hadden geen monster manual, dus de beesten moesten we ook zelf bedenken. Gevolg: een draak met fast healing 5, die je met eieren bombardeert waaruit kleine draakjes komen, en een breath attack met attack bonus en 1d8+4 dmg
-Een unseen servant die gaat knokken met de guards, zodat de party rustig de stad uitkan...
en zo kan ik nog wel een tijdje door gaan... iig fanatiek of niet soms! :D Waar een wil is ...
Bremmer
23rd August 2002, 15:24
origineel zijn ze zeker
8)
Planetouched
23rd August 2002, 20:31
ach die goede oude tijd, toen hadden we ehct lol. Alles kon zolang het maar een beetje geloofwaardig was. En daarbij die actie met die unseen servant was toch best kix niet?:)
Planetouched
Elminster
23rd August 2002, 22:57
sterker nog, het was een soort summon invisible iron golem :D
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.