View Full Version : 2 Unlimited
Laevid
18th July 2002, 23:32
Mensen wat vinden/vonden jullie van 2 Unlimited?
Voor mij nog steeds een groep die zorgde voor fantastische hits en steeds vernieuwend bezig was.....ok ik weet ook wel het was op een gegeven moment misschien beetje commercieel maar daar denk je als jongen van 8-12 jaar nie over na....
O ja, als iemand kan zorgen voor een kopie (of origineel) van het 1e album van 2 Unlimited "Get Ready" uit 1992....post dan vooral!!!
Carnage
19th July 2002, 00:05
2 Unl!mited was errug ruig ja....ik heb alle Maxi-singles van hun, uitgezonderd de eerste 2 (Get ready 4 this en Twilight Zone).
Klein detail: Ik vind alle Rio&leJean mixen (die altijd op de singles staan) altijd veeeeel beter dan de originele nummers.....
En de break-beat versie van No Limit, die is zo vet!
Overigens vond ik de nieuwe 2 unlimited ook niet zo slecht hoor...
O ja, als iemand kan zorgen voor een kopie (of origineel) van het 1e album van 2 Unlimited "Get Ready" uit 1992....post dan vooral!!!
Uhmm... one word: Kazaa
Laevid
19th July 2002, 00:34
Ik las eerst: Carnage; ik heb bijna alle cd-maxi's van faithless....nu ook al bijna alle cd-maxi's van 2 unlimited....geld over??? Wel tof trouwes....
Die nieuwe 2 Unlimited von ik echt ruk, daar had ik dus echt het idee bij: We hebben een bekende naam, hup 2 nieuwe mensen en we kunnen weer geld verdienen door het suc6 van Anita en Ray...ok zelfde producers maar toch...zet dan iets helemaal nieuws neer met een nieuwe naam....
Kazaa....ja leuk...de gevoelige snaar van mijn pc...ik heb net een paar MB'tjes weer vrijgekregen door een programma eraf te gooien, maar ik heb dus nie genoeg ruimte om bijv. heel Get Ready down te loaden....en nee ik heb ook geen cd-brander *snif*:(
Laevid
19th July 2002, 00:37
Bedoel je die automatic break beat version van het album No Limits? want die is idd supervet....
Helaas hadden wij in die tijd hier nog geen cd-speler dus ik heb helaas geen cd-maxi's.....alleen no limits (op de officiele cassette) real things (met een ander design) en hits unlimited.....
Pyro
21st July 2002, 15:34
Tja...toen ik een jaar of acht, negen was hoorde ik dus voor het eerst nummers als No Limit en Tribal Dance en sinds die tijd werd ik ook helemaal 2 Unlimited-fan. Dat is een behoorlijke tijd gebleven maar in 96/97 begon ik met het kopen van Thunderdomes en heb ik een half jaar 2 Unlimited lopen vervloeken...zoiets had Laevid ook met HC toen zijn favoriete muziekstijl van hardcore overging op hip-hop. Maar ja...het BLIJFT gewoon wereldmuziek...you can't deny it! Ik heb een paar dagen geleden Hits Unlimited weer in de CD-speler gegooid dus...
Die nieuwe 2 Unlimited vond ik dus niet zo erg...ik snap Laevid's standpunt daarover MAAR ik vond The Edge of Heaven wel een wereldplaat! Ook al hadden de producers daarvoor de melodie gejat van Guru Josh's Infinity (Maar ja...dat heeft Promo ook gedaan in Up Yours en dat nummer beukt ook ongelooflijk)...
Laevid
31st July 2002, 23:36
Ja klopt....maar ik heb 2 unlimited niet afgezworen...al verklaren velen me als gek als ik zeg dat ik dat goeie muziek vin....maar volgens mij stonden die er vroeger ook op te swingen....:)
Pyro
1st August 2002, 00:52
Ja, volgens mij heeft iedereen wel iets met 2 Unlimited gehad. Voor mij was het de tijd van de basisschool-disco's, al kwamen de laatste twee jaar daar voornamelijk Captain Jack en Charly Lownoise/Mental Theo vaak voorbij!
LoUNgeR
9th August 2002, 11:45
Jep helemaal aan verslaafd op jonge leeftijd.
Is trouwens nog steeds leuk om te horen. Ik heb pas 2 albums opnieuw geluisterd en ik kende al de teksten nog:)
daarna kreeg je nog twenty-4-seven enzo, da was weer net iets minder.
Carnage
9th August 2002, 14:10
Charly Lownoise & Mental Theo waren echt wel ruig....
Die deden gewoon alles tegelijk he, hardcore, happy hardcore, trance, mellow, etc...
Als ze een nummer gemaakt hadden dat buiten hun straatje viel namen ze gewoon een nieuwe naam aan (b.v. Too fast for mellow - In my house).
Als iemand nog veel spul heeft van hun (zoals b.v. de CD 'Live at charlottenburg' , mail me please!! :)
LoUNgeR
9th August 2002, 15:29
die heb ik nog ergens op cassettebandje staan hehe
pok... kant b
Mr G. Bears
9th August 2002, 20:35
heej, een serieuze post van lounger
geef je nu ook een feestje, toch wel he
ben ik ook uitgenodigd, HINT HINT
ze hebben ook nog hardcore gemaakt, dj f*ck, dies slecht
Pyro
10th August 2002, 01:26
Too Fast For Mellow is volgens mij een samenwerkingsverband van o.a. DJ Paul en niet van Charly & Theo. Die plaat is volgens mij ook gereleased op Forze, dat label met dat F*ck You-beertje...
Sorry voor het mierengeneuk, maar als je er wat van af weet moet je dat soms wel eens laten merken, vervelend trekje is dat...:)
Hardcore-platen van hun waren meestal wel goed, zoals Riot in New York, Live At London en Ultimate Sextrack...
Carnage
10th August 2002, 13:44
Je hebt gelijk ;). Nou ja, als je gewoon in de lay-ins van CDs gaat kijken naar de producers ontdek je dat inderdaad. Maar neem maar van mij aan dat Charly & Theo veel andere namen gebruikt hebben.
Too Fast for Mellow dat zijn naast DJ Paul de heren Koen (Groeneveld) & Addy (van der zwan).
Zo zul je ook zien dat alle happy-hardcore tracks van DJ Paul Elstak dus *niet* gemaakt zijn door hem, maar (alleen) door Koen Groeneveld en Addy van der zwan. En die zijn eeeeeerg goed (ze zijn volgens mij weer BoozyWoozy, maar ze hebben ook -tig andere namen gehad (help me, Pyro?)). Ze maakten vroeger ook altijd de Megamixen van Turn up the bass.
Nu je het over Charly & Theo hardcore hebt, wat dacht je van de Speedcity remix van ACHTUNG?? (origineel van T.O.P.D.R.O.P.).
Laevid
10th August 2002, 17:00
Karel & theo hadden vele leuke platen: Riot in NY met repete & rob gee....en iets heel anders: Streetkids, hardcore feelings soms wat mindere zoals stars maar verder cool hoor...hebbe onder hun eigen naam ook een hele vette mix gemaakt van achtung
Carnage; ik heb On air (wie niet?) en de cd-single van streetkids met een mix erop nou het is gewoon karel &theo die meezingen op het origineel :)
Groeneveld en van der zwam....jaja 2 van de 3 feestbeesten van de klubbheads en de mensen achter de (comercielere) singles van dj paul en achter de radioversie van here's johnny (hocus pocus; zouden ze zelf ook wel kunnen zijn) en ze zitten ook achter jump a little hi-er van 2-hi op TUTB 21 vet nummer met een sample uit i'll house you van de jungle brothers....en ik d8 dat boozywoozy groeneveld was maar dat weet pyro beter....die heb trouwes met veel nummers op de thunderdomes ook meegewerkt.....(bijv.. e-wax: what is wrong with me (samen met paul weer)
Maar deze thread begon met 2 unlimited: ik heb de millenium mixen van twilight zone bij de v&d zien liggen (4 mixen waarvan 3 van dj jean) dus als iemand daar intresse in heb, you know where to find it!
De vraag is er dus ook nog steeds: wie heeft voor mij Get Ready - 2 Unlimited!?!?!
Pyro
10th August 2002, 17:30
Groeneveld is volgens mij inderdaad Boozy Woozy, die is dus een beetje de verkeerde kant uitgegaan...:D
Achtung is een redelijk vette plaat, niet super maar toch. Charly & Theo hebben ook nog nummers gemaakt onder de naam Bunker Beats...net voordat ze overgingen op Happy Hardcore, ze hebben in die tijd onder andere This Is Wicked (Thunderdome 6) gemaakt. Tegenwoordig doen ze het weer onder de naam Starsplash (onder andere bekend van Free)...
Groeneveld en Van der Zwan hebben inderdaad altijd de radio-mixen gemaakt van Paul's nummers, omdat DJ Paul zelf geen happy-hardcore nummers KON maken heeft hij de hardcore-versies gemaakt die later geremixed zijn door die andere twee (lees: geschikt gemaakt voor de Top 40...)
En over die andere namen: Groeneveld en Van der Zwan hebben onder andere gewerkt aan het nummer Going Crazy van Rave Nation, ook misschien wel bekend onder sommigen van jullie...
Carnage
10th August 2002, 18:27
Hoe weten jullie dat allemaal? Ik deed zelf ook altijd info zoeken, maar daar ben je best lang mee bezig (maar ja, ik was DJ).
Zullen we ook een sectie in de website maken met daarin de History (en Histery) of House ofzo? :D
Get ready 4 this van 2 Unlimited heb ik wel ergens als MP3.
Zijn die millenium mixen van 2 Unlimited niet te vinden op Kazaa trouwens?
On Air - de CD heb ik ook thuis liggen, Laevid (C)
En als je bij de producers van BoozyWoozy gaat kijken, staat er ook IttyWitty en nog eentje bij :D
Going Crazy van Rave Nation ken ik uiteraard. Goed nummer!
Ik wist niet dat Starsplash Charly en Theo waren.....er stond tenslotte Mental Theo presents Starsplash, vandaar. Wel slim om z'n eigen bekende naam te gebruiken.
En als we helemaal Retro gaan, dan wil ik ook van jullie weten wie TCM waren vroeger op de Turn Up The Bass Megamixen (jaarmixen) :).
Pyro
11th August 2002, 15:44
Sorry, Carnage, ik heb dus helaas GEEN idee wie dat zijn, die TCM...
Tja, ik weet er redelijk veel van omdat ik me er vanaf mijn achtste al mee bezig houd en als je ergens in geinteresseerd bent wil je er ook wat meer van weten...
Die derde producer van naast Boozy Woozy en Ittybitty zal wel Greatski zijn, tenminste dat is het derde Klubbheads-lid.
Dat van Starsplash weet ik overigens niet helemaal zeker, volgens mij hebben ze de muziek wel gemaakt, maar in de clip zie je een heel andere DJ (maar ja, dat kan ook voor de show zijn natuurlijk)...
Edit: Ik heb nog eventjes gezocht, en TCM-megamixen zijn o.a. gemixt door:
- Lex van Coevorden
- JTHZ
- Ruud van Rijen
- Koen Groeneveld & Addie van der Zwan
- Bob Snoeier
Carnage
11th August 2002, 21:48
Koen & Addy weer bij TCM he....Mr Ladies heette er een geloof ik.
De 3e producer is inderdaad Greatski.
Ik ben dus bezig met een Turn up the Bass revival project, dus iedereen die
- Turn up The Bass CD's later dan nummer 10
- Turn up the Bass Houseparty CD's
- Turn up the Bass Megamix CD's
heeft, kan mij instant mailen aub!
Laevid
11th August 2002, 22:00
Originally posted by Carnage
Hoe weten jullie dat allemaal? Ik deed zelf ook altijd info zoeken, maar daar ben je best lang mee bezig (maar ja, ik was DJ).
Zijn die millenium mixen van 2 Unlimited niet te vinden op Kazaa trouwens?
Hoe wij dat weten, uhm het verstand komt met de jaren :S, maar wat Pyro zegt klop wel, ik ben er namelijk ook vanaf me 8ste constant mee bezig gewees (alleen de 2e helft van 1994 heb ik echt helemaal gemist)
Kazaa, kom ik helaas nooit :&, you all know the reason
Maar ze zijn niet echt bekend denk, er is niergeval ook een cd-maxi uitgekomen van no limit maar verder :?
Ik heb hier thuis de CD van TUTB 15 en de off. casette van 22....
Carnage
12th August 2002, 09:39
TutB 15 heb ik al, maar thanx anyway.
Van cassette insamplen doe ik alleen in uiterste nood, met Steinberg Clean.
Nitro
3rd September 2002, 00:11
BORING:| :S , maar ik heb er vroeger ook allemaal naar geluisterd was toen nog goed...
Laevid
4th September 2002, 22:29
Nee man, muziek die je ooit heel goed gevonden hebt daar heb je nog steeds (als het goed is) een zwak voor... ;)
Nitro
4th September 2002, 22:41
don't try it, won't work. Heb die muziek nooit super gevonden maar als je 8 bent vind je al snel iets goed, sommige mensen hebben dat nog steeds als ze 16 zijn;) (you know what I mean)
Mr G. Bears
5th September 2002, 09:06
ik heb vroeger echt hardcore goed gevonden, maar nu kan ik het echt niet aanhoren he!!!
nu is het rock geworden,
!!!!
en ik ben er blij mee!!!!
Pyro
6th September 2002, 02:32
Tja, ik snap gewoon niet dat mensen die vroeger een bepaalde stijl wereldmuziek vonden opeens die stijl gaan afkraken en opeens zeggen dat het slechte muziek is. Ik kan me bij mezelf echt niet voorstellen dat als ik een muzieksoort eenmaal goed vind, ik hem later nog eens ga afbranden. Dan heb ik het idee dat ik iets loop te negeren omdat het dan misschien niet meer populair is. Ik heb nog steeds groot respect voor 2 Unlimited en ik ben daar trots op! Muzieksoorten waardeer je de rest van je leven, niet voor even!
OK, dan moet ik wel ff kwijt dat ik Benny Neyman NIET goed meer vind, maar give me a break: ik was drie jaar ofzo en ik werd helemaal horendol ervan dat dat nummer iedere dag wel een of meerdere keren opstond!
Laevid
6th September 2002, 17:12
Ja bij je 3 jaar heb je nog niet een muziek-smaak denk....maar vanaf je 9/10e bij de fanatieken of vanaf je 12/14e bij de wat minder fanatieken heb je toch wel een goede kijk op muziek....maar ik begrijp dus ook echt nix van deze 2 personen ;)....
2 Unlimited rulez!
Nitro
6th September 2002, 17:49
Toen ik 12 was was ik al Offspring fan dus geen trance/top 40 vanaf toen. en de rede waarom je dan overstapt is gewoon simpel je hebt nog geen echte mening als je zo jong bent en vind alles best het eerste dat je voorgeschoteld krijgt is die trance en dat vind je dan wel leuk
Laevid
18th September 2002, 00:01
Over enkele dagen in huize van Dongen te bewonderen: een kopie van Get Ready het album.....ik heb eindelijk iemand gevonden die em heb......jippie.....
Pyro
18th September 2002, 00:21
Misschien moet ik dan ook nog maar even een kopietje regelen, ik wil die andere tracks op die CD toch ook nog wel een x horen. Het zal wel niet het niveau van No Limits halen, maar toch...
Laevid
18th September 2002, 16:04
No Limits vin ik buiten de singles en een enkele track niet echt bijster geweldig ofzow.....dat itt real things waarbij de albumtracks gewoon even goed of misschien wel beter zijn als de singles....dus ik hoop dat de andere tracks net als bij real things goed zijn.....al is't wel een rare opbouw 5 gewone tracks 5 remixen/instrumentals en 2 ballads.....ik ben benieuwd....
Laevid
18th September 2002, 22:45
het is nie dat de albumtracks op no limits zo slecht zijn alleen de sinlges zijn zooooooo goed....alleen let the beat control your body is op het album veel slechter als de radio edit....terwijl faces op de cd weer cooler is....
Pyro
19th September 2002, 01:17
De versie van Faces die je op de radio hoort heeft ook wel een melodietje dat iets pakkends heeft, maar die album-versie is inderdaad veel harder, klinkt veel 'gemener', als dat het goede woord daarvoor is. En Let The Beat Control You Body, tja, toen die uitkwam herkende echt niemand dat nummer terug. En waarom ze daar nou zo aan gesleuteld hebben?
Laevid
20th September 2002, 22:50
waarschijnlijk d8en ze zelf ook: hij kan beter?
Pyro
21st September 2002, 00:09
Dat de track beter kon, hebben ze inderdaad wel bewezen! Maar waarom brengen ze het dan niet gewoon uit als een remix ofzo, want het origineel is er maar heel af en toe in te herkennen...
Nitro
17th October 2002, 00:50
a ja die remix is meer een soort update ofzo
Laevid
17th October 2002, 22:48
Is een remix dan niet altijd een up-date? dit wordt filosofies denk....
SadisticManiac
4th May 2003, 17:18
Originally posted by Pyro
Tja, ik snap gewoon niet dat mensen die vroeger een bepaalde stijl wereldmuziek vonden opeens die stijl gaan afkraken en opeens zeggen dat het slechte muziek is. Ik kan me bij mezelf echt niet voorstellen dat als ik een muzieksoort eenmaal goed vind, ik hem later nog eens ga afbranden. Dan heb ik het idee dat ik iets loop te negeren omdat het dan misschien niet meer populair is. Ik heb nog steeds groot respect voor 2 Unlimited en ik ben daar trots op! Muzieksoorten waardeer je de rest van je leven, niet voor even!
Helemaal mee eens...2 Unlimited is gewoon TOF. Alles was tof aan 2 Unlimited.. Anita in strakke latex-pakjes. Ray's "breakdance"-pasjes/housebroek. En uiteraard is hun muziek cool en best origineel.
OK, dan moet ik wel ff kwijt dat ik Benny Neyman NIET goed meer vind, maar give me a break: ik was drie jaar ofzo en ik werd helemaal horendol ervan dat dat nummer iedere dag wel een of meerdere keren opstond!
Benny Neyman, WTF ? Corry Konings is ook zo'n artiest..
:? :?
LoUNgeR
4th May 2003, 18:35
breakdance-pasjes???????
volgens mij was het altijd zoiets als arm naar voren gooien en zen bene vreemd naar voren kicken, maar toen natuurlijk supercool.
Shandril
4th May 2003, 20:26
Lounger heeft verstand van Breakdance.
Ik stond gewoon te springen bij 2 unlimited, heb ooit een bandje/ cd gehad.
Benny Neyman en Corry dat zijn nederlandse Schlagersingers (internationaal ben ik eej) Dat zijn mensen zoals JanTJE Smit, die nederlandse ouderwetse muziek maken.
(redelijk neutrale mening)
Shandril
Laevid
8th June 2004, 22:35
Joepie! LV heeft alle cd-maxi's van 2 unlimited (inclusief de japanse en duitse versie van no limit) :D
Gister kwam de laatste (nothing like the rain) binnen.
Carnage> om terug te komen op die rio & lejean mixen (die trouwes alleen op de allereersten stonden) Ik vond ze niet zo geweldig. De X-Out remixen die vanaf Faces op bijna elke cd maxi staan zijn wel supervet!
Er is trouwes al een tijdje een dvd uit met alle video's, wel exclusief twilight zone (?), maar verder issie wel cool (Y)
Geobear
9th June 2004, 16:49
Gefeliciteerd jongen :D...nou The Prodigy nog :P
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.