PDA

View Full Version : draken en kamelen

LoUNgeR
17th July 2002, 21:26
Het spel draken en kamelen is gebasseerd op het verhaal van een oude man in de jaren dat jullie nog in jullie pampertjes poepten, een verboden bos inliep.
Deze dag staat bekent in de geschiedenisboeken als: De dag dat de oude man het verboden bos inliep
Niet allen verschoonde hij jullie pampers, maar hij vocht ook tegen draken met zijn trouwe kameel die hij liefkozend Baltazar noemde.
Op een dag kwam de oude man bij een groot object dat de oermens in die tijd Het grote object noemden.
Met al zijn kracht duwde hij het grote object om en vondt zo een trap die naar een verborgen wereld leidde. Nieuwschierig maar toch aarzelend duwde de oude man zijn trouwe compaan van de trap. Baltazar verdween in het diepe gat en kwam nooit meer terug.

Maar deze dag doet er niet toe.
De dag waar het werkelijk om gaat is de dag dat hij het verboden bos weer uitliep.

Ik ben alleen vergeten hoe deze man heette.

Carnage
17th July 2002, 21:43
Hehe, ik doe mee hoor Lounger.

Heb je een character-sheet voor mij?? En in welke setting spelen we?

Slipsehennewest
17th July 2002, 22:22
Ten eerste, hoi Meneer LoUNger en ten tweede: hoi Baltazar. Ik moet zeggen dat je een mooie, maar toch ietwat eigenaardige rare snuiter bent. Persoonlijk houd ik wel van een kameel.

Over de man..... net na de eerste "Europese Unie oorlog" heb ik in de wandelgangen mijn oren eens flink de kans gegeven om af en toe wat geluiden van verscheidene mensen op allerlei niveaus, van podiumstaander tot podiumzitter, van machtsheer en/of krijger tot winkeldief op te pikken. Dit kwam tot resultaat dat ene zekere kamelenrover vastberaden was om het dorp van de eeuwenouden piramide, gebouwd door krachtige ongespierde scharrelkippen eens een bezoek te brengen aan de stichter van het fonds van de kamelen, ook wel in de volksmond: "het kamelenfonds". Ten einde raadt rende de prins uit de piramide en strooide het verhaal rond dat het allemaal niet waar kon zijn wat deze man zei. Hij geloofde niet in de welvaart en zeker niet in biologisch onverklaarbare natuurverschijnselen zoals de wind die ervoor zorgt dat de blaadjes en slakken als het ware uit de tuin worden verwijderd. Vaak wordt hier niet over nagedacht, omdat het de dagelijkse dingen van het leven zijn, maar denkt u eens na, wat moeten we nu zonder de wind? Afijn, het hele dorp op zijn kop en omdat niemand oplette, ging de man er met Baltazar vandoor en vertrok onmiddelijk naar het verukkelijk met armoede gevulde midden oosten met Baltazar. Eenmaal aangekomen ontmoette deze man (voor het gemak: hij heet Marien) een geheel in paniek verkerende appostel die geen weg meer terug zag alleen nog maar heen. Om de zaak een beetje te sussen verkocht Marien de kameel en de dochter van de Appostel aan een listige, toch ook achterbakse koopman. Tot grote verlegenheid bedankte de appostel en Marien zich uitdrukkelijk door zich tegen elkaar aangeduwd een flinke schouderklop gevend met de linkerhand op de rechterschouder. Het gekke is, dat de schouder nooit meer is teruggevonden.

Ondertussen sloop de koopman er vandoor met zijn buit en ging op zoek naar meer. Ontevreden streek hij zijn huidplooien in een zodanige richting dat men niet kon zien of hij nu verticale rimpels met horizontale richtlijnen had of horizontale rimpels met verticale richtlijnen. Dat was maar goed ook, want als hij was herkend........... dan waren hoogstwaarschijnlijk de duiven van de dam. Maar een duif was brutaal en was vastberaden om op zijn stok te blijven zitten, al werd hij neergestoken. Dat gebeurde dan ook en de koopman had weer een heerlijke maaltijd. Na dagen en nachten door de woestijn slenterend met zijn kameel bedacht hij dat de dochter van de appostel nog in het land der eeuwigen was achtergebleven en trotserend door alle kou en warmte, bedekt met tal van opties waaronder een windscherm keerde hij terug naar het dorpje. Het zag er leeg en verlaten uit, maar opeens zag hij iets liggen temidden van een zandpad. Een tot de navel opengereten meisje omdat de drollen niet de weg vonden die ze moesten volgen met een naamplaatje om haar nek: "dochter van appostel". Teleurgesteld sloeg de koopman weer een andere weg in. "alle moeite voor niks" schreeuwde hij, rooduitbarstend van ongenadigheid en mollestrerend zoog hij op de voetkussen van Baltazar. Hij werd wild en woest en kwaad en trapte de schedel van de koopman in twee?n. Achteraf had hij er wel spijt van, want wat moet hij nu zonder baasje? Nou, dat duurde 1 minuut en 10 seconden toen hij het wist. Op zoek naar de dancing kwam hij een vrouwtje tegen die hem de weg wees naar het eerstvolgende bewoonbare dorpje van het oude continent. Overvallen door een man koos hij er toch voor om het hazenpad niet te nemen. Hij zag er vertrouwd uit en hij zag er ook uit alsof hij niet zou liegen. Deze man is verder gegaan met deze kameel totdat het verhaal van LoUNger tot stand kwam.......

dus op zich is dit geen belangrijk verhaal, maar dan weten jullie wat hier aan vooraf ging, want de createur van deze thread springt van de hak op de tak zonder enig onbenul. Het verhaal heb ik een beetje kort en bondig proberen te houden, maar als u verdere details wilt weten, verzoek ik u om naar het volgende nummer een SMS te sturen:

(R) +32 497 374 075 (R)

Mr G. Bears
17th July 2002, 22:27
Ja, euh, vraagje

Zijn jullie twee, Lounger en Slipsehennewest zo freaky geboren of hebben jullie dat jezelf aangeleerd,

Dat zou ik graag willen weten,

Als het niet aangeboren is, kunnen jullie mij het dan leren

Slipsehennewest
18th July 2002, 00:47
Nou meneer Bears,

het is jammer dat ik nu krap zit met mijn tijd, maar ik hoop dat ik morgen genoeg tijd heb om onze bijzondere gaves eens even verder toe te lichten.

de reutel....(T)

Mr G. Bears
18th July 2002, 10:30
Daar zie ik nou echt naar uit.

Voor het eerst in mijn leven een doel om me volledig op te storten,
snif:+

LoUNgeR
20th July 2002, 01:06
het is tevens evenredig besloten dat de aansprakelijkheid ligt bij het gedeelte dat eerst en tweede werd in het adembenemende spel: Twister
Het spel is een eenvoud van de kopie die ooit gemaakt is toen het kopieerapparaat nog in de kinderschoentjes stond. Ja ook dat apparaat had moeite met de eerste stapjes maar uiteindelijk had ook hij het te pakken en sleurde hij de box door de kamer om vriendjes te maken met de ooit zeer onderschatte klavertje vier.
Klavertje vier noemen we voor het gemak: Klaaaaavertjuh
Klaaaaaavertjuh had 1 angst en dat was dat Marien langs zou komen met baltazar en hem een flink de les ging leren.
Hij bleef uit de beurt van het verboden bos en ging liever met zijn voeten in het water spelen in het park , waar in de zomer alle vrouwen voor zijn ogen uit de kleren gingen om zich te baden in het zijde-zachte water, waarna hij altijd naar huis rende en zich opsloot in de wc om daar zijn , toen al gegroeide staaf flink te laten wapperen.
Ondanks dit feit wist hij niet wie er naast hem altijd stond te gluren in de bossen naar de blote vrouwen. Dit kun je merkwaardig evenredig noemen maar dan mis je toch heel de kwestie.

Dus SMS +32 497 37 40 75

Planetouched
21st July 2002, 13:39
Eehm.....no comment:)

Planetouched

Elminster
20th August 2002, 19:30
plz mr g bears, wordt niet ??n van hen! 2 is al 3 teveel....

Carnage
20th August 2002, 22:58
Leeft die Slipsehennewest nog eigenlijk? Of is het gewoon je alter ego? (schizofreen?) :D

Elminster
20th August 2002, 23:31
dat kan nooit... twee van zulke personen in 1 lichaam overleefd niemand...

Slipsehennewest
4th September 2002, 18:13
Hee allemaal, ik leef nog hoor. Ben lang weggeweest. Op vakantie en een nieuwe school enzo, maar ben weer op de oude weg terug!!! :)

Mr G. Bears
4th September 2002, 18:52
ow en weet je waar lounger is?
ik ben em kwijt, hij was dat al, maar nu ik ook nog

LoUNgeR
6th September 2002, 10:19
ja ik had last van men midlife-crisis

Elminster
6th September 2002, 17:58
zo'n midlife-crisis, ben je depri en weet je daarna ook nog eens dat je al over de helft heen bent...

Man van 40 komt bij de waarzegster, die meteen ziet dat die man morgen doodgaat.
Zegt-ie 'Ik heb een midlife-crisis'.
Zegt de waarzegster 'dat had je gewild!!!'

Sorry: Youp

LoUNgeR
29th September 2007, 16:34
Een zware desceptie is het weer om te lezen over het leven dat net als even niet gedeeld kan worden door zeven. Daarnaast is het niet acceptabel te horen dat ik een paar jaar geleden werd bekeken als een soort neuroot die zich met een slipse in een band vergoot. Crisis is niet altijd het antwoord, maar de vraag waar geen vraagteken achter staat, dus dat is dus ook maar een kwestie die van tafel af moet.
Een tafel, is trouwens met dit bordspel (Draken en Kamelen) niet nodig. De huidige technologie heeft een ieder van ons doen verbazen, vandaar dat dit spel de nieuwste snufjes in zich verwerkt heeft. Zo zijn pionnen niet meer nodig, daar zijn variabelen op gevonden. Nu speelt met met een hoedje, auto of strijkplankje. Nog nooit vertoond dus.
men zal zich afvragen wat ik de afgelopen jaren heb gedaan en waarom ik mijn avater niet meer heb laten zien. Wel... bemoei je met je eigen zaken.

LoUNgeR
29th September 2007, 19:32
Het hoognodige moet rouwens nog vermeld worden bij het lezen van deze post, want de door de geniale heer Marien vertelde boeklezingen kan men afleiden dat er sprake is een een neerwaardse spiraal waarin Baltazar is beland. Dus het telefoonnummer doet niet meer ter zake en komt bij deze te vervallen.
Het verhaal wil namenlijk dat de hoogbegaafde mensen op dit forum graag schouderklopjes willen op de schouder die ze nog niet kwijt zijn geraakt. Een schouder om op te huilen heeft wel degelijk een functie maar mist interpunctie. Liposuctie is wel verantwoord, maar kan bij sommigen verkeerd uitpakken door een strakke buik te creeeren en een bolle kont te nemen. De resultaten uit het verleden vertellen ons ook dat de put waar baltazar in is gevallen, later bekend is geworden door de gevonden botten al daar. Of deze van baltazar zijn is niet duidelijk, maar wel dat eddy murphy de stem van een ezel heeft. Dat terzijde want er zijn belangrijkere dingen in ons leven. Wat doen we met verveling? Ik typ een mooi literair verhaal waar eenieder van jullie van kan genieten. Ergernis besluipt me als ik merk dat mensen na lange afwezigheid onzin gaan lopen verkondigen om de verveling de das om te doen. een das is geen ezel en zal daarom ook niet als eddy murphy klinken. Dat gezegd kan ik een mooie brug maken naar bier. Das is ook een biermerk, maar meer bekend om een ander feit. Namenlijk de quote: Gadverpielekes das pas lekker!
Eten hoort bij bier en dat ga ik dan ook nu doen. Ik sluit af met de wijze woorden:
Al is een cafe nog zo donker, polen zijn baldadig, maar hebben een mooi accent.

Carnage
30th September 2007, 18:56
Heb je inmiddels je tweede mid-life crisis achter de rug? :P

Geweldig :D

LoUNgeR
29th January 2010, 20:40
shit! wat was ik slim een paar jaar terug....

Carnage
1st February 2010, 12:45
Zit je in een neerwaartse spiraal? :P

LoUNgeR
9th February 2010, 20:08
ik vrees ervoor...
Vroeger, toen er nog guldens waren, toen had ik een heel verhaal hier kunnen ophangen over een simpel onderwerp als een spiraal.
Nu ben ik al blij dat ik het kan spellen. (is trouwens niet moeilijk, ik kan het overtypen uit jouw verhaal)

Carnage
16th February 2010, 23:50
I'd be delighted for some good ol' Lounger stories :)

Kolky
5th March 2010, 17:47
OMG leeft ie nog?

Carnage
8th March 2010, 16:27
Geestelijk in ieder geval wel schijnbaar ;)

Henkie
10th January 2012, 17:51
Draken en kamelen?
Ik ken wel dungeons and dragons?
Lijkt ie daar een beetje op, zo ja dan ben ik wel geinteresseerd!

Carnage
23rd January 2012, 15:38
No worries, 'Draken en Kamelen' is een geestelijke dwaling van Lounger ;)