PDA

View Full Version : Gave spellen!!!

orin
8th August 2003, 21:09
Hier heb ik een aantal wazige spelletjes waarvan ik benieuwd ben of iemand ze kent.

Ursuppe, Oorspronkelijk duits bordspel waarin je een stam amoebes speelt die probeert te overleven en te evolueren in de Oersoep. quote-je "Jan, Jan, je moet nog poepen!"

Kremlin: Politiek gekonkel achter de schermen in de Russische regering: quote-je "Ik chanteer het hoofd van de KGB het hardst, dus de minister van sport gaat WEL naar Siberie!"

Chez Geek: Kaartspel van Steve Jackson Games. Je woont samen met een aantal huisgenoten en je probeert zo hard mogelijk te ontspannen, en de andere spelers dwars te zitten: quote-je "Ja, je denkt nu wel dat je ontspant van die kat die je net hebt uitgespeeld, maar hij schijt wel je hele bed onder, en kan ik wat sigaretten van je lenen, *snaai"* hahaha"

Munchkin: Wederom een kaartspel van Steve Jackson. Een parodie op DnD, waarin iedereen een verzameling wapens en andere meuk opbouwt en dan probeert monsters te verslaan. Enkele voorbeelden: The Lust Monster, The Angry Duck, The BullRog, The Plutonium Dragon. Eventueel uit te breiden tot SuperNinjaMunchkin in Space!

Elminster
8th August 2003, 21:21
Ken zn geen van allen :&

Oja Kremlin heb ik wel eens gezien, maar alleen in de doos

Je moet echt eens op een spellenmiddag orin als je al die spellen hebt :D... Altijd tof om nieuwe spellen te proberen... Just wait for 'the Pitt'

Nitro
9th August 2003, 02:31
ik ken ook alleen maar Kremlin, want die is al een keer in een spellenmiddag voorbij gekomen

Carnage
9th August 2003, 04:20
Kremlin ken ik al as you Know, Orin (Y) ;)

Die andere spellen lijken me zeeeeeeeeeer vet om eerlijk te zijn - vooral Die Ursuppe _O_

Elminster
9th August 2003, 13:46
Ja ben benieuwd wat we daarvan kunnen verwachten gezien de quote :D
Maar tis iig een origineel idee (Y)!

summoner
9th August 2003, 21:40
Munchkin schijnt onwijs leuk te zijn...

zelf nooit gespeeld... wel al 2 x Clerical Errors expansion verkocht.

orin
10th August 2003, 02:25
Heee, die Clerical Errors expansion moet ik nog hebben! Hoe kom ik daar aan dan?

Ursuppe is nu net het spel dat ik zelf niet heb, maar wel een keer heb geleend van de spellenvereniging hier. Het is inderdaad wel erg gaaf.
Ik zal eens kijken of ik het kan bestellen via internet ofzo, want ik wil het toch al een tijdje hebben.

Galahad
10th August 2003, 11:01
Van Duivelsei zeker, gezien je in Leiden woont, als het gooed is ga ik daar ook wonen/studeren.

orin
10th August 2003, 11:14
Inderdaad, ik ben lid van het Duivelsei. Daar hebben ze echt de meest wazige spellen, en de meest wazige leden om ze mee te spelen.
Wanneer kom je in leiden studeren, en wat? Succes met het zoeken van een kamer. Als je hulp nodig hebt hoor ik het wel.

Galahad
10th August 2003, 11:20
Dit jaar, Filosofie, zal wel elke avond naar Duivelei gaan, andere verenigingen lijkt me weinig aan, dat dan kom ik jouw vast tegen denk ik.
Alle hulp is welkom om een kamer te vinden, kan weer twee keer gaan hospiteren tijdens El Cid.

summoner
10th August 2003, 14:50
Clerical Errors... die kun je gewoon bij mij bestellen.

op dit moment kost ie 16 euro.

Ik bereken gewoon de verzendkosten van de TPG door...

dus tot 5 kg (4 of 5 spellen denk ik) komt daar 5,50 euro verzendkosten bij.

wellicht ben ik eind augustus in het trefpunt voor een magic tournooitje (weet ik nog niet zeker)

mocht ik nou veel bestellingen hebben kan ik altijd een keertje op zondag vanuit Amsterdam richting trefpunt komen...

orin
10th August 2003, 15:10
gaaf hoor, morgen begint dus je Elcid. Zal lekker slopend worden met weer als dit. De afgelopen paar jaar ben ik mentor geweest, maar daar had ik dit keer geen zin in. Ik zal ook wel avondjes op het Duivelsei rondhangen. Maar ik moet zeggen, geef vooral alles een kans, probeer zo veel mogelijk te zien en te doen en dan kun je altijd nog kijken of er verenigingen zijn die je bevallen. Voordeel van "de 5 grote verenigingen" (in aflopende factor van brallerigheid; Minerva, Quintus, Augustinus, SSR, Catena) is dat er elke dag van het jaar wel wat te doen is, bij het duivelsei is dat niet zo. Het is wel weer heel geschikt om mensen te leren lkennen en dan vervolgens zelf af te spreken.
Succes met de veekeuring..euhh.. het hospiteren. Ik hoop dat je er gauw wat vindt, want heen en weer reizen elke dag is niks. (heb ik ooit eens 2 maanden vol gehouden en toen was ik het duidelijk al beu)
Filosofie is ook een uitdaging, heb ik ook nog een jaartje tussendoor gedaan. Is wel erg interessant, maar vooral heel veel werk. Ik vond vooral Logica en Ethiek erg leuk. (logica is echt simpel, als je een beetje wiskunde aanleg hebt) Als A dan B, dus als niet A, dan niet B, toch??? *knife*

Misschien tot van de week.

orin
10th August 2003, 15:12
Originally posted by summoner
Clerical Errors... die kun je gewoon bij mij bestellen.

op dit moment kost ie 16 euro.

Ik bereken gewoon de verzendkosten van de TPG door...

dus tot 5 kg (4 of 5 spellen denk ik) komt daar 5,50 euro verzendkosten bij.

wellicht ben ik eind augustus in het trefpunt voor een magic tournooitje (weet ik nog niet zeker)

mocht ik nou veel bestellingen hebben kan ik altijd een keertje op zondag vanuit Amsterdam richting trefpunt komen...

Hmm, die extra verzendkosten hakken er wel in, ik zal eerst eens zelf kijken of ik het ergens kan vinden, en als dat nou niet lukt, span ik Carnage wel een keer voor mijn karretje en gaat het wel via hem.

summoner
10th August 2003, 17:07
tja...

je mag het uiteraard altijd komen ophalen.

of je moet meer spellen bestellen natuurlijk :D

pakketjes versturen is (helaas) niet goedkoop

Carnage
16th July 2005, 21:21
Jawel, ik heb Kremlin (http://www.boardgamegeek.com/game/196) gekocht via Ebay!! Eindelijk :D

lars
17th July 2005, 12:19
Munchkins is lachen pas aan een maat cadeau gedaan en heb al een hoop lol eraan beleefd;)

Carnage
17th July 2005, 12:57
Ik geloof dat Munchkin een spel is dat bijna het volledige (actieve) TrefpuntMagic ledenbestand kent en leuk vind :)

aekold
17th July 2005, 15:39
Binnenkort heb ik als het goed is nuclear war, echt een gaaf spel. Neem het zeker een keer mee tijdens een spellenmiddag.

Yavanna
16th January 2006, 15:57
Yowzz,

Jammer dat de laatste post alweer van zo lang geleden is in deze thread! Zijn er de laatste tijd nog vette spellen ontdekt? How about:

- Take 5
- Squint
- Puerto Rico (is echt leuk!)
- Carcassonne (vooral de uitbreiding jagers en verzamelaars)
- Grote Dalmuti
- Weerwolven van Wakkerdam (zag ik al een thread over, is alleen leuk met grote groepen, gewoon een variant op mafia, wordt veel gespeeld op (mentoren/ intro)weekends etc.)
- Boonanza

Ik heb dr nog, maar kan er ff nie opkomen. Iemand die de spellen gespeeld heeft/ leuk vindt? Misschien wel wat voor op de spellenmiddag (ik weet het, een dag te laat :P)

Kvind et altijd wel leuk om nieuwe spellen te leren kennen& te spelen. Dus, als iemand nog vette tips heeft: graag! :D

aekold
16th January 2006, 18:06
He Mar,

Gave spellen genoeg. Dalmuti is echt gaaf als je met een man of 5 bent. Weerwolven is bij nader inzien idd toch wel leuk, in tegenstelling tot wat ik eerder beweerde. Vooral met een grote groep en drank is het erg lachen.
Boonanza heb ik veel over gehoord en lijkt me wel leuk.

Gave spellen van mijn kant:
Runebound, maar dat wist iedereen al geloof ik.
Nautilus is ook erg gaaf, steden onderwater bouwen en ondertussen de verloren schatten van atlantis vinden met duikboten, ook een mooi bord en goede regels.

Elminster
17th January 2006, 10:34
Hali Gali is ontdekt, maar daar mag Paloma over posten ;)

Runebound is gewoon super, afgelopen zondag ook weer. Wel heel belangrijk het tempo er in te houden, want met veel / onervaren / gewoon trage spelers moet je zó lang wachten en duurt een potje zó lang...

Nautilus wil ik nog steeds eens spelen.

Kardinaal en Koning had ik als koopje bij Summoner gekocht, blijkt best leuk, heel tactisch, helaas nog maar weinig gespeeld.

Genius heb ik voor mijn verjaardag gekregen, is een erg leuk, abstract spel. De regels zijn ongelooflijk simpel uit te leggen en dan is het gelijk leuk. Tactieken zijn wel lastig, maar die moeten er gewoon wel inzitten denk ik ;)

aekold
17th January 2006, 11:00
Kvind et altijd wel leuk om nieuwe spellen te leren kennen& te spelen. Dus, als iemand nog vette tips heeft: graag! :D

Vaker naar Roosendaal komen en het komt goed ;).

Yavanna
26th January 2006, 15:36
Heheh nou ik heb in Nijmegen meer spellen leren kennen dan in Roosendaal hoor ;)
Maar zalk Boonanza meenemen overmorgen?

aekold
26th January 2006, 18:45
Jot is prima.