View Full Version : Ouders (niet schrikken)
Shandril
20th July 2003, 12:59
Gisterenavond in de stad was er een jongen zo het padje kwijt, dat zijn ouders hem moesten komen halen.
Angel heeft gisteren iets gepost over ouders op een ouderavond.
En in de News thread is weer een soortgelijk verhaal te lezen.
Nu is mijn reactie daarop, chronologisch:
Mocht ik ooit zoiets doen, zodat mijn pa mij moet komen halen uit de stad. Dan isie tuurlijk eerst bezorgd, maar later zo kwaad dat ik dus voor een onbepaalde tijd echt binnen zit. Huisarrest in alle mogelijk vormen.
Mijn pa op een ouderavond, als ik zulke dingen geflikt zou hebben, of gewoon een barslechte lijst. Neemtie het echt niet voor mij op. Het zijn mijn punten en ik die daarvoor mijn best moet doen, hij zou me wel helpen om er te komen, maar zodra ik er met de pet naar gooi, kan ik het vergeten.
Ik vind dit volkomen normaal en zou het later, mocht ik ooit kinderen krijgen, ook zo doen.
Maar nu wil ik jullie reactie hierop. Hoe zouden jullie ouders reageren en vind je dat normaal, zo nee waarom niet? En zou je het zelf ook zo doen?
Een soort vervormde discussie over normen en waarden.
(eens kijken of we een gelijksoortige discussie krijgen als in "religie")
Shandril
Mr G. Bears
20th July 2003, 13:03
ik vind dat je als ouder je kind een zekere vorm van discipline moet bij brengen, maar ik vind ook dat je echt altijd gewoon redelijk moet blijven, en niet gewoon helemaal uitvalt tegen je kind, waar daar heeft niemand wat aan, over dat van slechte punten als je er met je pet naar gooit, dan zou ik et idd niet voor je kind opnemen, want er valt niks om voor op te nemen , tis gewoon dan zijn of haar eigen schuld, maar ik zou echt zoveel mogelijk daarna je kind er mee helpen met zichzelf te motiveren en niet gewoon huisarrest geven and that;s it, want dan krijg je veel frustraties van et kind af naar de ouders toe, en dat lijdt tot weer meer problemen, want stel je voor dat ie er zo mee zit dat zijn resultaten gewoon weer achteruitgaan, dat wil ik echt niet. euhm, nu weet ik ff niks meer te zeggen, rest komt later
Angel
20th July 2003, 13:07
Mijn ouders zijn net als jouw pa, want ik heb ook in de derde klas een paar weken geen bal gedaan. De goeie leraren (grr) merkten dat meteen natuurlijk en ze zaten me toen op m'n hielen. Wel goed natuurlijk, want toen ben ik weer gaan werken, anders was ik misschien blijven zitten en hadden ze het pas gezien als ik mijn rapport kreeg.
Het is helaas heel erg dat ouders soms net zo erg zijn als de kinderen zelf: ze zijn nooit thuis enzo. Voorbeeld: shandril, jij kent Wesley nog wel, van de brugklas. Zijn ouders zeiden: 'ja, we kunnen hem niet aan het werk krijgen, hij wil niet achter de computer vandaan komen..'
Als ouder zou ik dan de computer ergens in een doos op zolder zetten, dan kan ik er zelf ook niet achter, maar is het zeker dat hij het ook niet kan. Die ouders denken daar dan niet bij na, dat dat ook nog kan. Eigenlijk doen ze er helemaal niks aan. Dat is heel erg, natuurlijk.
Het ergste is dat de kinderen op school op hun flikker krijgen, terwijl ze vaak gewoon zo opgevoed zijn door hun ouders. (Niet allemaal, natuurlijk, sommige ouders doen er echt wat tegen.)
Angel.
Shandril
20th July 2003, 13:39
Ow Wesley, die waar ik mee gevochten heb...:D
Dat was echt een klote jong. Ik zag 'm nog ergens in de stad vandeweek...
Maar vaak worden de kinderen net als hun ouders. Aartje naar zn vaartje (zoiets). Voor een kind is het dan moeilijk om iets anders te leren want volgens hem hoort het zo, hij weet niet beter.
ik ben ook van mening dat een tik af en toe, ook wel helpt. Dat merk ik hier ook. Als het te ver gaat aan tafel (wat weleens gebeurd) dan krijgen ze gewoon een tik. Zelfs ik.
Moet kunnen vind ik. Het dwingt respect af.
En respect wederrespect.
Shandril
Chosen
20th July 2003, 15:08
Uhhhh... waar gaat et over? :|
Angel
20th July 2003, 15:50
Ik vind dat het in het onderwijs ook moet kunnen, gewoon een tikje af en toe. Maar het erge is dat een leerling een leraar al aan kan klagen als die nog maar een hand op de schouder van de leerling legt, terwijl dat misschien juist goed bedoeld was als steun ofzo. Eigenlijk is het volgens de ARBO-wet zelfs VERBODEN voor leraren om de leerlingen aan te raken. Je mag ze dus geen aai over de bol geven of een schouderklopje, want daarop zouden ze je kunnen aanklagen.
Achterlijk toch?
Angel.
Planetouched
20th July 2003, 19:00
als je als leraar een tik moet uitdelen doe je toch iets goed fout lijkt me. Man, als je ze niet onder controle kan houden behoor je iets anders te gaan doen of ze fatsoenlijk straf te geven. Mocht een leraar het ooit flikken mag iedereen die het krijg van mij gewoon terug meppen. Leerlingen slaan...nee daar dring je respect mee af(?)
Kolky
20th July 2003, 20:29
Tjah, bij mijn zijn mijn ouders ook altijd een probleem geweest. Ik wil er voorlopig niet over vertellen. Maar errug blij ben ik niet met ze..................
Elminster
20th July 2003, 22:17
Ik ben het eens met Planetouched, leraren moeten helemaal niet hun leerlingen kunnen slaan. Gaan we terug in de tijd, terug naar de lijfstraffen? Straffen is nog altijd toegestaan, maar batsen uit gaan delen is gewoon FOUT! In elke situatie in een beschaafde omgeving is dat zo lijkt mij....
Bremmer
21st July 2003, 00:40
ik wou eerst niet reageren en gewoon ff lezen, maar toen las ik dat over een tik in het onderwijs dat zou moeten kunnen......haha waar gaan we dan naar toe? terug naar de tijd van voor WO II? Kom nou dat is echt een primitieve manier van 'opvoeden' en is terrecht verboden. Kom op we zijn nu toch wel een stukje verder hoor. Het is niet langer de alwetende meester tegenover de onwetende knaap en daar moeten we ook niet naar terug. Bovendien denk je nu echt dat de jeugd het zou pikken een tik te krijgen? Die zouden terrecht terug meppen. En wat denk je van de ouders? Lees je nu weleens dat een boze vader op de stoep staat met een honkbalknuppel, dan zullen ze dan in rij staan om allemaal een keer een mep uit te delen aan de leraren....
Carnage
21st July 2003, 12:49
Je hebt ergens wel gelijk Bremmer.
Docenten op school zouden kinderen niet mogen opvoeden (als in slaan).....maaarrrrrrrrr....op school wordt meestal wel gesignaleerd dat een kind geen (goede) opvoeding heeft c.q. krijgt.
ik vind best dat als een school signaleert dat een kind dreigt te 'ontsporen', zij actie kan ondernemen (niet als in slaan, maar andere zaken). Op school wordt je namelijk maatschappelijk gevormd qua rechten, plichten, wederzijds respect en gedrag.
Angel
21st July 2003, 12:55
Volgens mij weten jullie niet waar het over gaat. Leraren moeten leerlingen niet in elkaar beuken, maar shandril en ik hebben het over 'een tikje'. Dat wil zeggen dat de leerling er niks aan over houdt, maar wel het idee krijgt dat hij iets fout doet, want geloof mij, er zijn zooo veeeeel leerlingen waarbij strafwerk, nablijven en schorsen niet werkt.
Trouwens, vroeger (ook voor WO II) mochten leraren inderdaad tikken geven, met zo'n stokje op vingers enzo, of een tik tegen het achterhoofd. MAAR: die letsels mochten niet te zien zijn, de leerling mocht er geen blauwe plek of een wondje aan over houden, want dan zat de leraar fout en die was strafbaar. Dus zo erg is het niet, je wordt echt niet in elkaar gebeukt.
En Carnage: dat slaan is een deel van de opvoeding, maar heb jij enig idee wat leraren tegenwoordig de hele dag doen? Juist, de leerlingen opvoeden, omdat de ouders dat niet meer doen! De leerlingen hebben geen respect voor de leraren en daarom zou het handig zijn om af en toe een tik uit te delen. Je kunt als leraar toch niet over je heen laten lopen? Of zou jij het toestaan als een leerling duidelijk een andere leerling tijdens de les zit te pesten en er maar niet mee ophoudt? Mag je die leerling er niet op wijzen? Wat let erop wat je zegt: Als ik tegen een leerling van mij zeg dat hij geen scheldwoorden mag gebruiken of niemand mag uitlachen of pesten, ben ik OOK aan het opvoeden.
Dus bedenk eerst wat je met 'opvoeden' bedoelt.
Angel.
Shandril
21st July 2003, 13:29
ho ho
Een tikje in het onderwijs, vind ik te ver gaan. Als een leraar een leerling niet mag, is het makkelijker om dit zo te uiten.
En: Iedereen in de Nederlandse maatschappij is bezig met opvoeden of opgevoed worden. Dat hoort er bij, alleen de een doet meer met deze gratis opvoeding dan de ander.
Onze maatschappij bestaat voor een groot deel uit controleren. Het controleren van elkaar, als iemand iets fout doet, mag dat gezegd worden, en niet opgelost gaan worden met (zinloos) geweld. (reclame met lieveheersbeestje). School is een onderdeel van de opvoeding, maar de grootste verantwoording voor de opvoeding ligt bij de ouders. In een gezin
Shandril
Mr G. Bears
21st July 2003, 13:51
ik vind dat de schoolmentoren en leraren van een klas meer moeten overleggen met de ouders van de kinderen die ze in de klas hebben. Want het gezin thuis en de klas op school zijn eigenlijk nu twee totaal verschillende maatschappijen met soms hele andere normen en waarden, en dit is vaak et probleem, dat leerlingen iets totaal anders gewend zijn en dan niet willen aanpassen aan et systeem wat op hun school wordt toegepast.
Dus als de leraren en ouders aan het begin zouden overleggen, en dat de leraar zich aan bepaalde dingen aanpast, en de leraar tegen de ouders zegt hoe ze bepaalde dingen beter kunnen doen, zodat et kind meer gewend kan raken aan de omstandigheden in school zal dit volgens mij veel schelen, de leraar/mentor wordt dan nog meer een opvoeder, en dat laat de kinderen alleen maar meer wennen aan later aan mensen die boven hun staan qua gezag, om daar beter mee om te leren gaan, en et scheelt ook als ouders en leraren meer overleggen dat je niet als er iets misgaat een tegenstelling tussen kind+ouders tegen de mentor, maar dat ze met zijn 3en rond de tafel kunnen gaan zitten en alledrie hun steentje bijdragen aan het kind zijn opvoeding,
of is dit te utopisch?
Shandril
21st July 2003, 15:30
:S
hier moet ik ff over nadenken
Shandril
Conjurer
21st July 2003, 16:01
Overleg is goed, maar het is erg moeilijk om ieder kind anders te behandelen wat betreft school, dat gaat bijna niet. Zeker is overleg goed maar er zal altijd iets van de gulde midden weg gezocht moeten worden. Doe je dat niet dan ontstaan er teveel confilten wat normen en waarden betreft, want iedereen is nu eenmaal anders.
Ik heb in mijn opvoeding heel veel vrijheid gehad, meer mezelf mogen ontwikkelen, ik vind zelf laat een kind door schade en schande wijs worden, maar zorg wel dat het kind zichzelf geen blijvende schade kan doen, een keer je neus stoten is niet erg vind ik, bij mij heeft het gewerkt.
Bremmer
21st July 2003, 17:31
Originally posted by Angel
Volgens mij weten jullie niet waar het over gaat. Leraren moeten leerlingen niet in elkaar beuken, maar shandril en ik hebben het over 'een tikje'. Dat wil zeggen dat de leerling er niks aan over houdt, maar wel het idee krijgt dat hij iets fout doet,
Angel.
en dan:
Originally posted by Bremmer
ik wou eerst niet reageren en gewoon ff lezen, maar toen las ik dat over een tik in het onderwijs dat zou moeten kunnen
volgens mij praten we over hetzelfde...
Kolky
21st July 2003, 18:24
.....want geloof mij, er zijn zooo veeeeel leerlingen waarbij strafwerk, nablijven en schorsen niet werkt......
Jup, bij mij :&
En dat opvoedingstikje van de leraar dat hoeft niet overal hoor.. sommige leraren kunnen dat ook al door een andere aanpak, ik vindt bijvoorbeeld dat DHR. v. Doorn van het Gertrudis College dit goed doet. Hij deelt echt geen tikken uit enzo, maar pakt wel zijn klas goed aan. En iedereen weet ook heel goed wat mag en wat niet mag tijdens zijn les. Ook vinden de meeste leraren, ondanks dat hij zo streng is toch errug leuk! Dus het hoeft niet perse een tik te zijn......
Mr G. Bears
21st July 2003, 19:02
mij uitschelden voor linksepoot en zeggen dak nie ken schrijven
en me dom noemen omdat ik et M-profiel ging kiezen toen
DAN ben je een goeie leraar........
Angel
21st July 2003, 19:06
Ik heb het in mijn posts over de probleemgevallen, waarvan de ouders nog erger zijn er waar niet mee valt te praten. En ik weet als geen ander hoe erg dat voor een leraar is. Dat soort leerlingen kunnen het voor een hele klas verpesten. En ik heb het niet over een lieve VWO-klas, die al snel luisteren, omdat ze toch wel hoge punten willen halen en zij kunnen tenminste logisch nadenken over de toekomst. ECHTER veel VMBO-leerlingen staan niet stil bij de toekomst, niet eens bij de volgende dag. DAT is het probleem. Niet bij allemaal, want er zitten echt schatjes op het VMBO, net zoals er veel etters zitten op het VWO. Dus het gaat echt over die paar leerlingen die op weinig manieren te overtuigen zijn en er zijn maar enkele leraren die een klas goed op kunnen pakken, maar neem van mij aan, dat die net zo goed in een stevige depressie terecht kunnen komen, want je moet constant opletten.
Angel.
Angel
21st July 2003, 19:09
Originally posted by Mr G. Bears
mij uitschelden voor linksepoot en zeggen dak nie ken schrijven
en me dom noemen omdat ik et M-profiel ging kiezen toen
DAN ben je een goeie leraar........
Dat was dan echt een eikel. Wie was het? De foutste leraar die er bestaat. Tegen mij ook gezegd: M-profiel, pff, bereik je niks mee, kun je niks mee. Maar ik kan het N-profiel niet aan en je kunt ook hele goeie dingen met M. Dus die leraar heeft absoluut geen recht van spreken.
Angel.
aekold
22nd July 2003, 00:13
Van Doorn is een hele goede leraar. Het punt is alleen dat hij nu eenmaal bepaalde standpunten heeft die gewoon niet kloppen, zie bovenstaande replies.
Vanwege die standpunten kun je echter niet zeggen dat het een slechte leraar is.
Mr G. Bears
22nd July 2003, 09:33
nee maar om zulke standpunten kun je hem maar beter ontslaan
want leerlingen zoals mij uitschelden, dan krijg ik nogal haatgevoelens tegen zo;n leraar, en denk je dat dat et leerproces verbetert?
Kolky
22nd July 2003, 10:42
nee maar om zulke standpunten kun je hem maar beter ontslaan
want leerlingen zoals mij uitschelden, dan krijg ik nogal haatgevoelens tegen zo;n leraar, en denk je dat dat et leerproces verbetert?
Jah oke, dat ie dat zegt dat klopt...
maar dan kan het voor mij nog wel een goeie leraar zijn :D (ikke doe NT dus :P)
Eddy de Eagle
22nd July 2003, 12:03
Het grote probleem van tegenwoordig is dat juist de oudershet gezag van leraren niet meer accepteren. Jantje moet nablijven, nou dan komt papa even met de leraar 'praten' dat jantje helemaal niet hoeft na te blijven. Strafwerk schrijven? nee hoor, vader gaat wel even langs school. Dit zijn dus geen dingen die ik uit mijn duim zuig, maar de orde van de dag op basisscholen op dit moment.
Hoe het op dit moment staat bij de middelbare scholen weet ik niet. Maar respect voor leraren is volgens mij tot het vriespunt gedaald. Een leraar moet overwicht kunnen hebben op zijn klas, en dat moet ook van thuis uit meegegeven worden. Natuurlijk zijn 25 pubers sterker dan 1 leraar, maar dat wil nog niet zeggen dat ze de 'macht' moeten grijpen.
Het probleem op dit moment is volgens mij het totale gebrek aan respect bij de jongeren. Mede te danken aan de opvoeding.
Even een vraagje, wat is een M-profiel, en een N-profiel iets van Natuurkunde en maatschappij ofzo? Ik heb trouwens zelf "Natuur en Techniek" en "Natuur en Gezondheid" gedaan (kon niet kiezen...) dat zal dan wel N zijn??
Nog even op Angel reageren. Er zijn dus echt wel hele erge VWO klassen. Ik heb er zelf 6 jaar ingezeten. Overspannen leraar enzo, ja daar lach je dan over, maar als je even terug denkt is dat dus wel super erg. Nog meer geintjes als pizza's, callgirls en grote hoeveelheden zand bestellen op het adres van een leraar (en ik was zelf niet zo erg hoor, ik ben best lief :))
Conjurer
22nd July 2003, 12:31
Originally posted by Eddy de Eagle
Overspannen leraar enzo, ja daar lach je dan over, maar als je even terug denkt is dat dus wel super erg. Nog meer geintjes als pizza's, callgirls en grote hoeveelheden zand bestellen op het adres van een leraar (en ik was zelf niet zo erg hoor, ik ben best lief :))
Dat weet ik nog jah, dat ging echt te ver en die kerels die dat des tijds gedaan hebben zijn van school getrapt als ik het goed weet en meer niet, zulke jongeren zoude ze van mij toch iets harder aan mogen pakken
Angel
22nd July 2003, 12:48
Het klopt inderdaad dat veel ouders het voor hun kinderen opnemen. Die kinderen worden gemakzuchtig en denken dat ze alles mogen flikken, want 'pappie lost het wel op'.
Ik heb niet gezegd dat VWO-klasjes lief zijn, maar dat ze minder erg zijn dan VMBO. Ze flikken beide gekke dingen, maar VMBO-leerlingen doen het ook nog gewoon waar de leraar bij is, bij het vwo gaat het meer 'via-via'. Die zijn namelijk wat meer toekomstgericht en willen niet van school gekickt worden, want dan is het aanzien bij die vriendjes weg omdat ze betrapt zijn. VMBO-leerlingen staan daar vaak niet bij stil.
Angel.
*wow*
Shandril
22nd July 2003, 18:19
Ik vind het slecht als een leraar een leerling probeert te demotiveren. Dat werkt absoluut niet. Ik kan het weten. Ik werd aan het eind van de derde om mijn keuze (N&G-profiel) uitgelachen, dat kon ik nooit halen. Aan het eind van mijn eerste jaar in de vierde kwam deze discussie weer. Dit werkte absoluut niet motiverend. Maar tegen het einde toen ik het dus wel bleek te kunnen, en toen wou ik natuurlijk wel met goede punten slagen en dat was ten op zichte van de leraar zonder naam een goede motivatie.
Shandril
Kolky
22nd July 2003, 22:02
Het klopt inderdaad dat veel ouders het voor hun kinderen opnemen. Die kinderen worden gemakzuchtig en denken dat ze alles mogen flikken, want 'pappie lost het wel op'.
Dat is dus bij mij echt niet, ikzelf denk soms dat ie me te streng beoordeeld ofzo.. maar dat werkt dus ook averechts.. want ik ga gewoon door, en ik doe gewoon wat niet mag... :&
Shandril
22nd July 2003, 23:32
Als je een vrije opvoeding hebt gehad, of hebt. Dan weet je hoe je met die vrijheid moet omgaan. Ook leer je verantwoording voor dingen te krijgen. Tenminste dat merk ik.
Shandril
Nitro
23rd July 2003, 02:45
tja straffen wat werkt en wat niet
Niet:
- lijfstraffen
- vernederen van leerlingen
- (soms wel) schrijven, nablijven, etc
Wel:
moeilijk, moeilijk,
- leerlingen beter begleiden en steunen
- op tijd ingrijpen
- leerlingen treffen op de plaatsen waar hun het meeste 'pijn' doet; maar ja das nogal moeilijk aangezien je een priv? leven moeilijk kan beinvloeden als leraar. misschien met overleg met ouders
Basisonderwijs:
straf geven is hier heel vervelend, want voor je het weet staan die stomme ouders van een of ander verwend nest voor je neus, omdat je als leraar hebt gezegd dat ze iets niet mocht.
Bassisonderwijs is heel erg belangrijk omdat je hier er optijd bij kan zijn om evt leefsituatie en gedrag kan behandelen. Ook is hier het kind niet brutaal en werkt makkelijker mee, meestal kun je ook nog is makkelijk in contact komen met de ouders van een kind.
Middelbaaronderwijs:
hmm best wel een ramp, je bent er meestal al laat bij voor gedrag en leefsituatie te veranderen. De kids zijn erg brutaal en hebben geen respect voor leraar. Het is dus vrij moeilijk hier iets tegen die vervelende kids te doen. Gelukkig is het zo dat de meeste wel goed zijn, maar door meeloperij en stoer doenigheid wilt het nog wel is misgaan, dus met de juist middelen (goed gesprek/ondersteuning) zijn deze kiddies weer op het rechte pad te brengen. Een sfeer in de klas wilt ook wel is zorgen voor een klote groep kinderkes, dus zorg ook maar dat dat goed blijft.
Opvoeding ouders:
bij de meeste wel redelijk/goed, bij sommige bepaald niet, doordat:
- ouders dronken/verslaaf zijn (verkeerd voorbeeld)
- ouders te weinig aandacht aan kind geven
- ouders die kinderen verkeerde dingen aanleren
- ouders denken dat ze uber zijn ofzo, zodat ze hun macht verkeerd gebruiken. bij kleine kinderen kun/moet je ze nog wel sturen maar op een gegeven moment hebben ze ook een eigen mening en kijk op alles en die moet dan ook gerespecteerd worden.
kinderen zijn niet slecht, alleen hun ouders en de maatschappij zorgen voor hoe ze worden, maar het is ook nog zo dat het in je zit. Maar ja het goeie kan er uit gehaald worden net zoals het slechte
Shandril
23rd July 2003, 08:27
dat is ff een stuk, maar ik ben het wel met je eens.
Shandril
Angel
23rd July 2003, 14:53
Ik ben het met je eens. Weet je wat het grootste verschil is tussen basisonderwijs en middelbaar onderwijs? Op de basisschool zit je een heel jaar met een leraar opgescheept, zo'n leraar leert je goed kennen en weet al snel wat jij wel of niet durft te flikken en kan vaak op tijd ingrijpen.
Op het middelbaar onderwijs ziet een leraar zijn leerlingen 2 tot maximaal 4 uur per week. Zo leer je de leerlingen niet kennen en als je het niet goed aanpakt, ben je elke les weer terug bij 'af'.
Angel.
Shandril
24th July 2003, 09:43
Originally posted by Nitro
Je krijgt ook veel meer vertrouwen in een leraar waarbij je een heel jaar zit, dan bij een onpersoonlijke leraar die je een paar keer in de week ziet.
Ben ik het dus niet mee eens, ik heb in het afgelopen jaar meer vertrouwen gehad in mijn leraar van de middelbare school dan dat ik ooit had in mijn leraren van de basisschool. Deze gasten deden nooit iets aan mijn problemen, vonden het belachelijk....Dit was op de middelbare school niet.
Ook op de basisschool zit je met leerlingen die geen contact willen met hun leraar, of niet zo persoonlijk contact
Shandril
Angel
24th July 2003, 12:57
Het gaat er in mijn post om dat OVER HET ALGEMEEN en ONDER NORMALE OMSTANDIGHEDEN de leraren van een basisschool de leerlingen veel beter kennen dat de leraren van een middelbare school. Daarnaast heeft die laatste groep leraren veeeeel meer leerlingen. Als je mentor bent, DAN is het verstandig om vaker contact te hebben met je leerlingen, dat is zeker waar.
En in bepaalde andere omstandigheden zeker ook. Je kunt het als leraar altijd aanpassen als je dat wilt, je kunt meer contact zoeken of als een leerling daarom vraagt.
Angel.
Shandril
24th July 2003, 13:05
Ik vind een basisschool leraar geen goede vertrouwens persoon alsie denkt dat de problemen die je hebt belachelijk en een schreeuw om aandacht zijn.
Tuurlijk heeft de laatste groep (leraren middelbaar) meer leerlingen, maar waarom is het wel mogelijk dat een leraar daar naar mijn mening wel naar mij luisterde, terwijl 4 leraren op de basisschool dit niet deden...(als het er niet meer waren als 4).
Ik vind dat een basisschool leraar een belangrijke factor is het leven van een leerling, hij moet dan ook deze kans aan nemen en z'n best doen voor de leerling.
Ik heb, op de middelbare, nooit echt gevraagd om aandacht, het is dat van Oers, uiteindelijk mijn mentor, wist dat mijn ouders in scheiding lagen, of gescheiden waren, en hij contact zocht met mij.
Moderator Shandril: En Steef, overmatig gebruik van hoofdletters komt agressief over, je kan het dan beter vetgedrukt maken.
Shandril
Angel
24th July 2003, 19:57
Sorry hoor, ik wilde alleen wat dingen benadrukken, omdat ze anders soms verkeerd opgevat worden en dan moet ik het w??r uit gaan leggen wat ik bedoel. Op die manier probeer ik het op een korte maar krachtige manier weergeven, zeg maar.
Angel. (Ik BEN agressief.)
aekold
24th July 2003, 20:01
Steef, doe eens een beetje rustiger.
Shandril
1st August 2003, 16:42
"Ouders rol geven bij aanpak criminaliteit?
Den Haag ? Ouders moeten een belangrijke rol krijgen bij de aanpak van jeugdcriminaliteit. Hun aansprakelijkheid moet worden vergroot. Dat vindt het CDA in de Tweede Kamer. Als het ouders niet lukt hun kinderen op het rechte pad te houden, moet er, desnoods verplicht, een gezinscoach aan te pas komen. De partij komt na de zomer met een pakket maatregelen ter aanvulling van het plan van aanpak voor de jeugdcriminaliteit van minister Donner van Justitie.
Tja, ik ben het hier mee eens, ik hoef er geen aanvulling op te geven?Het is alleen nog de vraag of het er door heen komt. Het zal wel een hoop geld gaan kosten, als het er dus doorkomt, en ik denk niet dat iedere ouder geld voor zijn of haar zoon of dochter over heeft, als deze hen al meerdere mate heeft bedrogen. Of voor schut heeft gezet door in aanraking te komen met de politie. Ik bedoel, als er een politie auto stopt voor de deur, gaan de buren of de mensen in de straat toch praten.
Shandril
Nitro
1st August 2003, 17:55
je kan wel zeggen van die politieauto voor de deur maar ik denk dat mensen dat liever hebben dan dat ze weten van die zoon van Truus van nummer 25 is echt een crimineel joch.
Ik vind het wel een goed idee, want criminaliteit ontstaat ook mede door de opvoeding en als je er nou vroeg mee begint komt het misschien nog wel goed.
Het gaat waarschijnlijk wel veel geld kosten, maar ja als het daardoor veiliger wordt in dit land, vind ik dat de overheid daar geld voor moet over hebben.
Mr G. Bears
1st August 2003, 18:06
kben het eens met nitro, daar gaat et toch tenslotte om, al denk je soms als je de besluiten van de overheid ziet wel es anders maar ja.........
aekold
2nd August 2003, 01:58
Ik vind het wel een goed idee, het enige is aleen dat ik als ze het invoeren ook zo'n zak hooi bij ons over de vloer verwacht, vanwege mijn broertje.
Angel
2nd August 2003, 12:02
Best wel lachen, gezinscoach.. Maar dat betekent dat het hele gezin mee moet helpen, dus aekold.. dan zit jij er ook mee opgescheept en moet je je bro' helpen opvoeden! :)
Angel.
Mr G. Bears
2nd August 2003, 12:41
dat is toch al een verloren zaak, althans, zover strekt mijn info tenminste
Angel
2nd August 2003, 12:50
dat is toch al een verloren zaak, althans, zover strekt mijn info tenminste
Dat idee heb ik ook en het ergste is dat er nog meer van dat soort 'figuren' rondlopen.. (?)
Angel.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.